Radiosarajevo.ba u policijskom presretaču: "Lovili" smo nesavjesne vozače
Stravične saobraćajne nesreće koje se svako malo događaju na ulicama Sarajeva za posljedicu, nažalost, imaju i žrtve, nerijetko najranjiviju kategoriju u saobraćaju - pješake.
Prvi na 'udaru', po nekom nepisanom pravilu, budu sarajevski policajci, a najveći dio tereta pada 'na leđa' Jedinice za saobraćaj Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo, iz koje navode da su u prva četiri mjeseca ove godine iz saobraćaja isključili 253 vozača jer su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola te su istovremeno oduzeli privremeno 197 vozačkih dozvola.
Ističu da na dnevnom nivou sankcionišu na desetine vozača i zbog nedozvoljene brzine, što je, uz alkohol, najčešći uzrok teških saobraćajnih nesreća.
Uživajte u turskom Menemenu: Ukusni doručak s povrćem i jajima
Brojne kontrole
Ključna uloga i najjače oružje saobraćajne policije u 'lovu' na nesavjesne vozače, osim stacioniranih i pokretnih ručnih radara, jesu policijski presretači. To se pogotovo odnosi na noćnu moru bahatih vozača i trkača - T-Roc, koji je opremljen jednim od najsavremenijih radarskih sistema.
MUP KS raspolaže sa dva ovakva vozila, koji skoro neprekidno plove bh. prijestolnicom, a u jednom takvom boravila je ekipa portala Radiosarajevo.ba u noćnoj smjeni.
Iako mnogi očekuju da presretač ima i višak konjskih snaga, ovaj model vozila pokreće 1.6 turbodizelski motor, koji i više nego dobro obavlja posao na glavnim gradskim saobraćajnicama na potezu Baščaršija - Ilidža. Međutim, ovaj presretač se ne oslanja na brzinu, već na umjetnu inteligenciju. Najjači atribut ovog vozila leži u radarskom sistemu - Ekin patrol G2.
O kakvom radarskom sistemu se radi najbolje govori podatak da, uz svu prateću opremu, košta više nego samo vozilo te da se identičan sistem koristi i u mnogo uređenijim i, ako hoćete, bogatijim zemljama.
Zašto u ovom slučaju brzina vozila nije bitna? Policajci praktično ne moraju ni da budu u pokretu. Dovoljno je da parkiraju vozilo na proširenje ili u zaustavnu traku na autoputu, podese ograničenje brzine na tom dijelu kolovoza, a ostalo završava sistem koji fotografiše vozilo i registarsku oznaku ukoliko vozač prekorači više od deset kilometara na sat u odnosu na dozvoljenu brzinu, što je ujedno gornji prag tolerancije i kada se radi o drugim radarima.
Ipak, što zbog mijenjanja lokacije, što zbog toga jer vozači putem društvenih mreža i viber grupa upozoravaju ostale vozače gdje se nalaze presretači, dosta vremena provode i na točkovima u pokretu. Policajci su u pokretu i zbog činjenice što sankcionišu vozače koji svojim radnjama, najčešće naglim i opasnim prestrojavanjima bez upotrebe žmigavaca, ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju.
"Pojačane kontrole koje smo provodili u posljednje vrijeme, u saradnji s kolegama iz nadležnih policijskih uprava, mnogo su poboljšali sigurnost saobraćaja u gradu. Prije smo znali za jednu smjenu sanskcionisati 20 i više vozača, a sada je taj broj daleko manji", pričaju nam policajci dok se vozimo glavnom saobraćajnicom u pravcu Baščaršije.
Naši domaćini otkrili su nam da je bilo slučajeva kada su vozači divljali gradom.
"Najveća brzina koju smo imali u gradu bila je čak 110 kilometara na sat. Na autoputu bilo je slučajeva, 150, 160 pa i 180 kilometara na sat", kažu policajci.
Ugodno ćaskanje prekida šef smjene koji naše domaćine obaviještava da iz pravca Ilidže nailazi Alfa Romeo te da "vozač divlja".
"Građani često pozovu operativni centar i daju korisne informacije, takav je slučaj i ovog puta", priča nam policajac dok užurbano krećemo prema jednom proširenju, gdje prave 'sačekušu'.
U međuvremenu nailazi Mazda, radarski sistem je uočio prekoračenje brzine i krećemo u akciju. U blizini GRAS-a sustižemo vozilo. Policajci pale svjetlosne i zvučne signalizacije. Vozač, koji se kretao 71 kilometar na sat, sankcionisan je s 50 KM, pa krećemo dalje.
Policaji nam pričaju da su izgovori vozača nekada i pomalo nevjerovatni.
"Imali smo situacije od toga da vozač kaže da ga boli stomak i da mora u toalet, do vozača koji je kazao da je brzo vozio jer neće da mu se kući ohladi pizza. Ima svega, zaista", kroz osmijeh nam pričaju policajci.
Nije dugo trebalo da 'ulovimo' novo prekoračenje brzine. Ovog puta za volanom je bila djevojka, a 'uhvaćena' je pri brzini od 73 kilometara na sat. Policajci, uz druge svjetlosne signalizacije, na zadnjem dijelu vozila pale displej koji ni jedan vozač ne želi da vidi. Na displeju piše "Stop, policija. Slijedi me". Identičan natpis potom se pojavljuje i na engleskom jeziku i tako u nedogled.
Nema pravila
"Nema pravila, brzo voze i muškarci i žene. Pričao sam već da smo u gradu imali zabilježeno kretanje vozila od 110 kilometara na sat - i tada je upravljala žena", govori nam policajac.
Nema pravila ni kada je riječ o starosnoj dobi nesavjesnih vozača. Iako svi očekuju da mladi vozači brže voze, na Bulevaru Meše Selimovića radar je 'uhvatio' vozača koji je 1955. godište. Vozio je 71 kilometar na sat. Epilog je bio kao u prethodna dva slučaja - prekršajni nalog u iznosu od 50 KM.
"Ukoliko procjenimo da ćemo potjerom za vozilom ugroziti sebe i druge učesnike u saobraćaju, mi ni ne krećemo za takvim vozilom. Radar je 'zaključao' spornu tablicu, podaci idu na obradu u bazu i sve mu dolazi na kućnu adresu. Istina, vlasnik vozila se može izjasniti da li je on ili neko drugi vozio, ali kaznu neko mora platiti", zaključuju naši sagovornici.
Iako smo do kasno u noć bili u policijskom presretaču, težih prekršaja i većih problema nije bilo, kao ni pijanih vozača. Naše domaćine ostavili smo da rade do neke naše slijedeće zajedničke patrole...
Potrebna jaka struja
Ako ima neki minus za navedeni radarski sistem, onda je to da motor policijskog vozila mora konstantno biti upaljen.
Za navedeni sistem potrebna je jaka struja. Ukoliko se vozilo ugasi, sistem prestaje sa radom.
Međutim, sistem se relativno brzo 'diže' i policajci kada prave kraće pauze mogu ugasiti vozilo.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.