Profesor Zubić: Djeca su samo odraz stanja u društvu, nisu ona izmislila nasilje!

4
Radiosarajevo.ba
Profesor Zubić: Djeca su samo odraz stanja u društvu, nisu ona izmislila nasilje!

U Kantonu Sarajevo, u petak, 1. septembra, u brojnim školama počela je nova škola godina. Pred učenicima i prosvjetnim radnicima su mnogi izazovi, a tim povodom portal Radiosarajevo.ba kontaktirao je profesora Vedrana Zubića.

Profesor Zubić predaje geografiju u gimnaziji Dobrinja, izabran je za jednog od najboljih profesora na svijetu, a nedavno je izabran za vanjskog saradnika u Ministarstvu obrazovanja i nauke FBiH. 

Nakon informacije o navedenoj saradnji, mnogi su se zapitali odlazi li omiljeni sarajevski profesor iz gimnazije Dobrinja. Profesor Zubić potvrdio je kako ostaje u učionici.

Ekskluzivni snimak iz svlačionice: Pogledajte slavlje košarkaša nakon razbijanja selekcije Hrvatske

"Ostajem u školi, iskreno, to je dio mene, uđe to u krv, to je posao koji volim", kazao je Zubić.

Profesor je za naš portal objasnio kako je do saradnje s Ministarstvom došlo nakon tragedije u školi u Lukavcu.

"Ministrica Jasna Duraković je prvo tražila od mene da budem savjetnik, to je onaj posao gdje bi sjedio u kancelariji, to nisam htio. Htio sam ostati u nastavi, mislim da društvenoj zajednici i djeci najviše mogu dati na taj način. Međutim, nakon onih događaja, tragedije, zločina formirana je jedna grupa, a ministrica je rekla da bi tu mogao pomoći sa predavanjima, pričom, posjetama školama, izradom priručnika, didaktičko pedagoško-psihološkim radom iz prakse itd.", rekao je profesor Zubić za portal Radiosarajevo.ba.

Upoznajte prave heroje: Sarajevski profesor Vedran Zubić proglašen jednim od najboljih na svijetu

U Bosni i Hercegovini i regionu je zabilježen porast vršnjačkog nasilja, a naš sagovornik je podvukao kako se obrazovni sistem mora boriti i utjecati na suzbijanje istog, ali ne može sam.

"Ne postoji nasilje među djecom ili narkotici među djecom ili oružje među djecom, ono postoji u društvu. Naša djeca su samo ogledala opće društvene zajednice unutar koje ona žive. Ukoliko mi očekujemo da će djeca rasti po sustavu izoliranom od onoga kako se mi ponašamo, griješimo. Nisu djeca tamo negdje pa ona ne vide što se dešava u društvu, oni su samo posljedica, mi njih modeliramo.

U praksi ne možemo reći da su djeca kriva za bilo kakav aspekt ponašanja, oni samo, slobodno mogu reći, kopiraju starije jer su to negdje vidjeli, mi moramo promijeniti sve paradigme društvene zajednice, bitnosti i važnosti. Gdje su nam ti temelji, pa ako hoćete primarnog morala, primarne etike, gdje nam je ta obitelj, gdje je kvalitet obrazovanja, odgoja itd.

Zaista sam mislio u reformi obrazovanja da ćemo sada malo više pažnje početi posvećivati psihosomatici pa psihomotorici, a da nećemo ići previše na ovaj edukativni dio, nekako mi se čini da obrazovanje služi da formira novu radnu snagu. Meni taj dio naše edukacije više liči na formiranje nekih robota i onda se čudimo jer nemaju empatije. Gdje mi imamo empatiju u društvu, gdje mi imamo normalnost u društvu, pa mi smo ti koji galamimo u saobraćaju, mi smo ti koji pravimo probleme. Kad kažem mi, mislim na starije, djeca sve kopiraju. Djeca igraju igrice tipa Counter Strike, gledaju live prijenos rata iz Ukrajine, raznorazne stvari na TikToku koji bi mogao biti koristan u obrazovanju kao i sve ostale društvene mreže. Ukoliko vi snimite nešto lijepo na Youtubeu, da im nešto objasnite, ako napišete nešto korisno na Facebooku, onda su to pozitivne stvari.

Međutim, nama su društvene mreže, kao i sve ostalo, okrenule u negativnost i to djeca gledaju i, nažalost, dijete ne može da rezonuje šta je dobro, šta je loše.

Da ponovim, djeca su samo odraz sveobuhvatnog stanja u društvu i kopija starijih, nisu djeca izmislila međuvršnjačko nasilje, narkotike i bilo šta drugo.

Ako napravite sustav u kojem radnik u obrazovanju, neka učiteljica, nema poštovanje društva, nju šikanira društvo, vrijeđa je društvo, omalovažavana je, govori joj se da haman ništa i ne radi, gdje to vodi? Kako onda očekujete da taj obrazovni sustav nešto promijeni, ne može on sam, mora društvo u globalu, u paketu pa tek onda naravno u okviru toga i odgojno-obrazovni sustav", izjavio je profesor Zubić.

Naš sagovornik poslao je i poruku djeci na početku nove školske godine.

"Poručio bi im prije svega da uživaju, da budu sretni i nasmijani, da je škola zabava, sticanje prijateljstava, upoznavanje novih ljudi, potencijalno i prvih ljubavi, ako se radi o malo starijoj djeci, upoznavanje nekih ljudi, učitelja, nastavnika, profesora koji žele da ih nešto nauče, da se osjećaju ugodno, da je škola njihova, da postoji zbog njih.

Oni su nam najvažniji, oni su uzrok i posljedica našeg rada i zaista mislim da je najvažnija stvar u školi taj osmijeh i  zadovoljstao dijeteta, a kada ostvarimo to onda imamo sve ostalo. Dakle, puno sreće i puno zdravlja i puno osmijeha bi poželio onima koji kreću u školu, a poslije će doći i neko znanje, neki odgoj, obrazovanje i slično", zaključio je naš sagovornik.

Podsjetimo, Vedran Zubić dobio je nagradu za jednog od najboljih profesora na svijetu. Nagradu Global Teacher Award 2022. primio je u Indiji.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (4)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak