Panini, firma koja odrasle ljude vraća u djetinjstvo

Radiosarajevo.ba
Panini, firma koja odrasle ljude vraća u djetinjstvo

Fabrizio Melegari zadovoljno lista šareni album Paninija. On je šef redakcije i dva mjeseca uoči početka velikog turnira on i njegov tim u italijanskoj Modeni mogu se konačno opustiti. Redakcija Paninija je svoj posao obavila, sad se samo čeka što će reći izbornici 32 momčadi koje sudjeluju na SP-u.

Tekst u rubrici Šta drugi pišu preuzimamo s portala Deutche Welle.

Panini već "zna" ko će doputovati u Brazil, a izbornici još uvijek razmišljaju o idealnom sastavu nacionalnih izabranih vrsta. To je stara dilema legendarnih albuma, Panini na vrijeme mora štampati materijal i često se u albumima nađu i igrači koji uopće ne sudjeluju na prvenstvima svijeta ili Europe.

Legendarni albumi

U prodaji su šarene vrećice sa sličicama nogometaša već nekoliko sedmica. Distribuira ih se u više od 100 zemalja u cijelom svijetu. Pripreme za Brazil u redakciji Paninija su počele već odavno, a najveći izazov je stigao u januaru ove godine. Redakcija je morala odlučiti kojih će se 17 igrača iz svake reprezentacije naći u albumu "SP 2014".

"Mjesecima smo pratili momčadi koje su teoretski mogle steći pravo sudjelovanja na SP-u", objašnjava Melegari. Prije donošenja konačne odluke o motivima albuma, redakcija Paninija u Modeni pozabavila se statističkim analizama, razgovaralo se sa stručnjacima iz cijelog svijeta, vođene su i kontroverzne diskusije u redakciji.

"To je jako kompliciran posao, može se usporediti s poslom izbornika neke reprezentacije, samo je razlika da niste izbornik jedne ekipe, već birate sastav 32 tima", kaže Melegari. Osim sličica s igračima, štampa se i posebne motive poput grbova nacionalnih nogometnih saveza. U albumu ima mjesta za ukupno 640 različitih motiva.

Produkcija u tri smjene

Milione sličice za brazilski turnir se producira u italijanskoj Modeni i u brazilskom São Paolu. U Italiji se radi u tri smjene, od šest ujutro do tri sata usred noći. Potražnja za sličicama je velika, pravi ljubitelji prije početka turnira žele imati popunjena sva prazna mjesta kako bi se onda mogli posvetiti nogometnim prijenosima. Produkcija je započela početkom marta, a u junu se gasi strojeve.

Panini s ponosom tvrdi da se sve sličice za SP proizvodi u istoj "nakladi", nisu dakle tačne priče da ima jako malo Messija i jako puno nešto manje poznatih igrača kojih ionako ima svaki vlasnik albuma - i po nekoliko puta. Najvažnija tržišta za Panini su Južna Amerika i Europa. Kompaniju su 1961. utemeljila braća Panini, a 1988. su je prodali.

Iako danas vlada ogromna ponuda digitalnih proizvoda, u Paniniju vjeruju da dobre stare naljepnice imaju budućnost. "Proizvod je omiljen jer je jednostavan. Svijet je iz dana u dan kompliciraniji, zadovoljstvo pruža povratak jednostavnim stvarima, kad se nešto skuplja i kompletira", kaže jedan predstavnik italijanske kompanije.

Za svaki slučaj Panini je aktivan i na digitalnim platformama, nudi online-albume i jednu posebnu aplikaciju za smartphone-telefone koja sastavlja listu naljepnica koje još nedostaju u kolekciji.

Prvi je album Panini štampao 1970. godine povodom Svjetskog prvenstva u Meksiku. I nastavio to činiti u četverogodišnjem ritmu. Panini štampa i posebne albume povodom prvenstava Europe ili SP-a za žene. Prvi album posvećen italijanskoj ligi (Serie A) u prodaji se pojavio već 1961. Iako je u to vrijeme bilo puno poduzeća koja su nudila slične naljepnice, Panini je zabilježio uspjeh. Melegari smatra da su za to zaslužni "briga i poštovanje mušterija".

Sretno djetinjstvo

A mušterije, "klinci" i još više nešto starijih "klinaca", s veseljem dočekuju svaku novu kolekciju, svaki novi turnir i svaki novi album. "Razmjena sličica, trgovina sličicama, to je nešto što odrasle ljude vraća u vremena sretnog djetinjstva", tvrdi Melegari. I dodaje: "Ponovno se osjećate kao dijete, to je i magija Paninija."

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak