Još jedna uspješna operna premijera
Kulturni život Bosne i Hercegovine bogatiji je za još jednu veliku opernu predstavu. Radi se o klasiku Petra Iljiča Čajkovskog - djelu Evgenij Onjegin, koju je ruski majstor komponovao 1879. prema tekstu Aleksandra Puškina.
Premijera Evgenija Onjegina održana je u srijedu 25. aprila na sceni Narodnog pozorišta u Sarajevu, u režiji Ogniana Draganoffa, čestog gosta iz Bugarske, i pod dirigentskom palicom maestra Ive Lipanovića. S obzirom da ansambl sarajevske Opere još uvijek nema svoj orkestar, i ovaj put je ostvarena suradnja sa Sarajevskom filharmonijom.
Opera Evgenij Onjegin na sceni Narodnog pozorišta u Sarajevu prvi put izvedena je 1947. godine i postavljena još samo 1975. godine.
U razgovoru za RadioSarajevo, direktor Narodnog pozorišta Dario Vučić osvrnuo se na sinoćnju premijeru konstatirajući veliki broj pohvala i pozitivnih kritika upućenih na račun cjelokupne produkcije. Ovo se posebno može odnositi i na hor, koji je u operi Evgenij Onjegin intenzivno zastupljen - gostujući dirigent Ivo Lipanović javno je pohvalio Hor Opere NPS kao jedan od ansambala "koji bi uvijek sa sobom vodio"
"To je istina, a slično je svojedobno tvrdio i pokojni maestro Vjekoslav Šutej. Od prvobitnih tridesetak pjevača, uspjeli smo hor omasoviti u ansambl od preko pedeset glasova, što je dovoljno za ovako velike poduhvate. Moja karijera u Narodnom pozorištu je upravo krenula od mjesta rukovodioca hora i moram reći da godinama pratim tu uzlaznu putanju", rekao je Vučić. Osim što su dobri pjevači, članovi hora i dobro glume, što se može vidjeti i na fotografijama iz predstave Evgenij Onjegin.
Kada je riječ o solistima, i ovaj put umjetničko rukovodstvo se odlučilo da uloge dodijeli dijelom gostima, a dijelom domaćim solistima. Na premijeri je u glavnoj ulozi Onjegina nastupio bariton Marko Kalajanović, gost iz Beograda, a na prvoj reprizi nastupa Robert Kolar iz Hrvatske. U sopranskoj ulozi Tatjane na premijeri je nastupila Adema Pljevljak - Krehić, dok je njena alternacija za prvu reprizu Vedrana Šimić. Uloga Lenskog na premijeri pripada je našem tenoru Amiru Saračeviću, a drugu večer Sergeju Kiselevu. Olgu igra mecosopranistkinja Sonja Milenković.
dirigent: Ivo Lipanović
režiser: Ognian Draganoff
scenograf: Boris Stoynov
kostimografkinja: Vanja Popović
šef hora: Danijel Žontar
korepetitorice solista: Aida Mušanović i Višnja Bakalar
asistentica dirigenta: Ljubica Vuletić
asistent režisera-inspicijent: Gordan Simić
as. kostimografkinje: Amra Džinalija
scenski pokret: Bahrija Bihorac
suflerka: Marina Potočnik
dizajn svjetla: Ognjen Martinović
majstor tona: Zdenko Bevanda
majstor scene: Ahmed Hožbo
prevod libreta i izrada titla: Irina Dobnik
lektorica: Mirela Latić
A kada je riječ o onome što ljubitelje opere i muzičke umjetnosti očekuje tokom maja i juna, od direktora Vučića saznajemo da je, osim ove opere, planirano i izvođenje opere Carmen , jedne od onih predstava za koje se uvijek traži karta više, te izvedba popularne dječije opere 'Ježeva kućica'.
"Na žalost, upravo po ovom pitanju je najizraženiji problem nedostatka opernog orkestra. U Sarajevu je veća potražnja za opernim predstavama, nego što možemo obezbijediti termina u suradnji sa Sarajevskom filharmonijom. Ali ja poručujem publici da samo dođe - naći će se mjesta za svakoga. Važno je da operna umjetnost živi i da za nju ima interesa", rekao nam je Vučić.
U razgovoru sa direktorom saznajemo i za planove za novu opernu sezonu. Planira se premijera operete Mala Florami Ive Tijardovića, te praizvedba domaćeg djela Alma, sarajevskog kompozitora sa boravkom u Njemačkoj Jasmina Osmanagića.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.