Dunja Gelineo: Vjerujmo u djecu jer oni su rođeni istraživači

Radiosarajevo.ba
U subotu 22. aprila u Sarajevu će biti održan prvi forum roditeljstva na kojem će učestvovati brojni stručnjaci i stručnjakinje, nastojeći odgovoriti na najvažnija pitanja koja sebi roditelji danas postavljaju.

Neka od pitanja su i zašto nam odgajanje i obrazovanje djece u savremenom društvu postaje sve zahtjevnije te zašto se to čini kao nemoguća misija?

O ovoj temi govorit će Dunja Gelineo, diplomirana Montessori pedagogica.

"Zato što je način obrazovanja danas manje-više isti kao što je bio i prije stotinu godina, dok se svijet i način života drastično promijenio i razvio nošen progresivnim, prije svega tehnološkim napretkom. Zadatak koji smo imali tada, kao roditelji i učitelji, odgajatelji, nastavnici, a imamo i danas, je da pripremimo djecu da postanu samostalni i punopravni članovi društva, kao i da, razvijajući svoj puni potencijal, doprinesu njegovom daljem razvoju", kaže Kajević.

Kako?

Djeca su već samim rođenjem ispred nas, dvadeset, trideset godina. Na koji način onda mi možemo podržati razvoj njihovog punog, potpunog potencijala? Nastavni plan i program, kao i današnje obrazovne metode su "suhe" i svode se na prenošenje informacija, koje, u doba kad učenici postanu odgovorni odrasli ljudi, skoro da i neće imati nekog značaja. Umjesto toga, potrebno je podržati svako dijete ponaosob u razvoju karaktera, univerzalnih duhovnih vrijednosti, kreativnog razmišljanja i vještine rješavanja problema, razvoju samostalnosti, kao i razvoju poštovanja prema sebi i životnoj sredini.

Odgoju i obrazovanju neophodno je pristupiti sveobuhvatno, holistički, kreirajući kurikulum i adaptirajući metode prema samom djetetu, individualnim pristupom, jer svako dijete ponaosob ima svoj jedinstveni razvojni put. Umjesto da im prenosimo informacije i kreiramo "kutije", tj. jednake okvire za sve, mi smo dužni da otvaramo "vrata svijeta" za svako dijete i podržimo ih u istraživanju istih, osiguramo iskustva iz "prve ruke" i dozvolimo im samostalno pronalaženje rješenja i zaključaka, dozvolimo im greške i iznad svega vjerujemo u njih jer su djeca prirodni i rođeni istraživači i mi im ne smijemo stajati na putu ako želimo da oni izrastu u zadovoljne i ispunjene pojedince.

Jedna od metoda obrazovanja koja njeguje sve navedeno i koja egzistira i funkcionira već više od stotinu godina je svakako Montessori metoda čije su osnovne premise:

-podržati dijete kao aktivnog sudionika u procesu učenja

-vjerovati i podržati dječiju unutrašnju motivaciju

-osigurati slobodu unutar jasno određenih granica (izbora, kretanja, fleksibilno vrijeme učenja)

-ohrabriti i podržati razvoj samodiscipline,

uz sljedeće pedagoške principe:

-vertikalno grupiranje razreda

-neometan radni ciklus

-pažljivo pripremljena sredina (unutrašnja i vanjska) u kojoj dijete uči

-empatičan nastavnik/učitelj/odgajatelj

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak