Drugi dan štrajka GRAS-a
12:15 -
Vozila Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća GRAS ostat će parkirana u krugu preduzeća do ispunjenja minimuma zahtjeva radnika, kazao je danas novinarima uime radnika u štrajku vozač trolejbusa Rešad Hujdur.
Pročitao je niz zahtjeva koje radnici traže da bi javni gradski prijevoz u Sarajevu bio normaliziran, navodeći da zahtjeve potpisuju jedinstveno 1.400 radnika, a koji su poslani predstavnicima Vlade Kantona Sarajevo.
10:25 - Taksisti ipak danas neće blokirati ulice. Potvrđeno je to za Radio Sarajevu u Sarajevo Taksiju. Navodno su dobili jake garancije iz Ministarstva unutrašnjih poslova da će nelegalni taksisti biti sankcionirani.
Srijeda 28. septembar nije donijela promjenu kada je u pitanju gradski prijevoz u Sarajevu.
Grad je u kolapsu, a uzrok je štrajk radnika GRAS-a koji traje već drugi dan. Zbog nesposobnog rukovodstva i nagomilanih unutrašnjih problema, radnici GRAS-a nisu dobili avgustovsku platu i nisu im ovjerene zdravstvene knjižice.
Građani koji svakodnevno koriste javni prijevoz moraju se snalaziti kako bi došli do svojih radnih mjesta, škola, fakulteta. Čak i ako imaju finansijske mogućnosti, taksi nije baš neko rješenje, jer su gužve na cesti tolike da je kašnjenje neizbiježno.
Da bi apsurd bio veći, članovi Sarajevo-taksija najavili su da će da se pridruže štrajku GRAS-a. Oni su još jučer najavili da će danas u podne blokirati sarajevske raskrsnice.
Građanima jedinu pomoć pružaju autobusi Centrotransa koji je uprkos tome što im kantonalno ministarstvo (upravo zbog pritisaka iz GRAS-a) nikad nije izdalo dozvolu za saobraćanje gradskim linijama, uveo 15 autobusa na najfrekventnijim linijama.
Sjetimo se samo koliko su glasni radnici GRAS-a bili kada je trebalo uskratiti dozvolu konkurentskom preduzeću - Centrotransu. Njihov monopolistički stav prema građanima tada je kulminirao, jer bi uvođenjem alternative postalo jasno koliko je nizak nivo usluge koje GRAS, kao javno preduzeće daje građanima. Sličan odnos prema konkurenciji često se može čuti i od vozača Sarajevo-taksija.
Na slučaju GRAS-a pokazuje se šta znači kad nadležna ministarstva i vlada tolerišu neadekvatno rukovođenje javnim preduzećima. GRAS je godinama u gubicima, što je posljedica nestručnog rukovođenja, nepotizma, korupcije i davanja prioriteta stranačkoj pripadnosti umjesto znanju i sposobnosti.
Odgovorni u Kantonu Sarajevu već godinama prihvataju konstantne dubioze koje ovo javno preduzeće nameće budžetskim korisnicima. Umjesto da smijene rukovodstvo, naprave krupne rezove i u korijenu sasijeku uzroke, kantonalne vlasti samo iznalaze rješenja za kratkoročno saniranje štete.
Ispaštaju građani, odnosno mi koji smo ih ovakve birali.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.