Domaćinstva i automobili: Najveći zagađivači zraka

Radiosarajevo.ba
Domaćinstva i automobili: Najveći zagađivači zraka


Najveći problem zagađenosti zraka u Sarajevu predstavljaju lebdeće čestice. Maksimalna dozvoljena vrijednost ovih čestica u zraku je 50 mikrograma, a najveća vrijednost izmjerena u Sarajevu je 97, što je direktna posljedica alternativnih zagrijavanja stambenih jedinica te veliki broj automobila na cestama.

Da bi se ovakva situacija, koja direktno utiče na zdravlje ljudi, promijenila, Ministarstvo prostornog uređenja i zaštite okoliša KS-a  i Centar za tehnološki, ekonomski i okolinski razvoj (CTEOR) izradili su Prijedlog akcionog plana za smanjenje čestičnih tvari u zraku na području Kantona Sarajevo, koji su danas predstavili svim zainteresiranim subjektima.

Rješenje je utopljavanje

"Projekat se sastoji od ocjene stanja kvaliteta zraka na čvrste čestice, utvrđivanja koji su to uzroci takvog kvaliteta zraka i o akcionom planu za smanjenje emisija čvrstih čestica. U planu je poseban naglasak stavljen na smanjenje emisija čvrstih čestica iz domaćinstva i saobraćaja", rekao je Ismar Jamaković, rukovodilac projekta.

Konstatovano je da su domaćinstva najveći zagađivaći zraka za čvrste čestice.

"Najviše koriste ugalj i drva kao gorivo za grijanje, a pošto imamo dosta objekata koji nemaju toplotnu izolaciju ta potrošnja uglja i drva je veća nego što je potrebno. Glavna aktivnost, koja je predviđena planom, jeste utopljavanje domova, čime će se može postići ušteda i do pedeset posto. Treba provesti kampanju utopljavanja, gdje će jedan dio finansirati Kanton ili Vlada Federacije, ali veći dio para bi trebalo da obezbijede sami građani", dodao je Jamaković.

"Kada bi svaki vozač poveo svog komšiju na posao, time bi se gotovo prepolovio broj automobila na cestama. Gradski prijevoz se mora dovesti na nivo kvalitetnog gradskog prijevoza. Da ljudi koji dođu u tramvaj ili trolejbus da imaju kvalitetne uslove. Trebalo bi osposobiti trolejbus do Vogošće...", rekao je Almir Bijedić i dodao da bi se time sigurno smanjio broj automobila na cestama, čime bi se smanjila zagađenost.

"Kvaliteta zraka u Sarajevu nije zadovoljavajuća, pogotovo u zimskom periodu kada imamo zagađenja od strane ložišta. Gdje se povećava zagađenost PM10. Imamo saobraćaj ovakav kakav jeste,  starost vozila i ostalo", rekao je Almir Bijedić, Federalnog hidrometeorološkog zavoda.

Petrović: Veliki problem su uvezena vozila

Kao osnovi način borbe protiv velike zagađenosti zraka, resorni ministar Zlatko Petrović navodi korištenje čvrstih goriva te podsjeća da zagrijavanje stambenih jedinica prirodnim gasom nema alternativu, ali dodaje da, ipak, nisu svi građani u takvoj materijalnoj situaciji da mogu koristiti prirodni gas.

Također, kao direktnu posljedicu zagađenosti zraka Petrović ističe uvoz automobila u BiH koji su stariji od osam godina, iznoseći podatak da od 140.000 registriranih vozila u Kantonu Sarajevo zasigurno je više od 50 posto starijih od 20 godina, a jasno je da  ispušni sistemi u takvim vozilima nemaju adekvatnu opremu i ne mogu se tretirati kao ekološki prihvatljiva vozila.

"Donijeli smo odluku o poboljšanju kvalitete zraka, a inspekcije već kontroliraju korištenje energenata te bi u narednih 20-ak dana i to trebalo polučiti pozitivne efekte, odnosno u narednom periodu onemogućit ćemo da se neprihvatljivi izvori energije, prije svega čvrsta goriva, dovoze i prodaju u Sarajevu", najavljuje Petrović.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak