Čitamo li šta osim šunda i slatkastih romana

Radiosarajevo.ba
Čitamo li šta osim šunda i slatkastih romana

Knjiga je već odavno u krizi. Činjenice govore da se danas čita više nego prije, ali ne knjiga. Iako su knjige iz godine u godinu sve jeftinije i dostupnije, ljudima su pored šarolike internet ponude postale neatraktivne.

Piše: Sanja Šabanadžović, Radiosarajevo.ba

Ipak, zahvaljujući vjernim ljubiteljima, zainteresiranost za pisanu riječ još uvijek postoji. 

Najčitaniji i najprodavaniji naslovi u Buybooku u posljednje vrijeme su:

1.       Čudne misli u mojoj glavi - Orhan Pamuk; MPC: 25 KM

2.       Purity - Jonathan Franzen;  MPC: 29 KM

3.       Krv realpolitike - Florence Hartman; MPC: 22 KM

4.       Svetkovina beznačajnog - Milan Kundera; MPC: 19 KM

"Ovo su naslovi koji su najpopularniji među srednjom i starijom populacijom. Mladi, nažalost, manje čitaju, ali u zadnjih nekoliko godina postoji trend da se prate naslovi koji se nakon izvjesnog vremena prenesu na filmska platna. 

Takvih naslova je dosta a Buybook je objavio nekoliko serijala. Prvi takav, prije nekoliko godina, je bio Sumrak – saga o vampirima. Zatim u našem izdanju je izašla poznata trilogija Igre gladi autorice Suzanne Collins (trenutno se u kinima prikazuje jedan od dijelova), kao i serijal Veronice Roth: Pobunjeni, Različiti, Odani. 

Žanrovi koje prate su opet usko vezani za filmove, video igre i slično, tako da je to razlog zasto uopće čitaju. Jer teško je većini ponuditi bilo šta drugo osim popularističkog teen naslova, a puno je toga što, nažalost, mnogi neće pročitati", dodaju iz Buybooka.

Kada su u pitanju žanrovi, najprodavaniji su naslovi beletristike.  A poezija, nažalost, nema nikakvu popularnost.

"Buybook se trudi da nudi ozbiljnu književnost, ali imamo trend čitanja žute književnosti, slatkastih stiva koji su nekada izlazili kao roto-romani i takvi se prodavali na kioscima. I sada vidimo takve naslove, ali kod mnogih postoji problem neprepoznavanja, odnosno odvajanja ozbiljne literature od šunda. Veoma često se postavlja pitanje kada će npr. zadnji naslov nekog Nobelovca imati cijenu 3,90 KM kao i mnogi naslovi u kioscima i marketima", pojašnjavaju iz ove izdavačke kuće.

Knjige su danas posvuda, jeftinije nego ikada, a ima li ko da ih kupi?

"Naravno da je zainteresiranost u opadanju, ali u Buybooku još uvijek dolaze kupci koji su tu već godinama. Problem je kupovna moć, nebriga odgovornih kada je izdavaštvo u pitanju... a modeli su jednostavni kako pomoći domaćem izdavaču, piscu, bibliotekama...", kažu za Radiosarajevo.ba iz Buybooka.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak