Chevroletovi koncepti Miray i Colorado Rally

Radiosarajevo.ba
Chevroletovi koncepti Miray i Colorado Rally

Chevroletova konceptna vozila Miray i Colorado Rally, koja će u Frankfurtu imati svoju europsku premijeru, vode postojeće trendove u svojim segmentima korak dalje u budućnost, javljaju hrvatski mediji.

 Dok snažni Colorado Rally pokazuje kako će izgledati iduća generacija ovog srednje velikog pickupa, Chevrolet Miray svojim futurističkim izgledom spaja vanjštinu inspiriranu mlaznim avionima s naprednim hibridnim pogonskim sustavom.

  Smješten na podvozju s pogonom na svim kotačima, konceptni Colorado Rally, prvi put predstavljen na Međunarodnom sajmu automobila u Buenos Airesu, otkriva svoju snagu svakim četvornim centimetrom svoje karoserije. Širinom i 18-inčnim aluminijskim naplatcima s gumama za blato, sustavom ovjesa podesivim po visini (do 55 mm) te sportskim amortizerima Fox Racing Shox (hod 140 mm), ova druga pokazna verzija srednje velikog pickupa Colorada pravo je utjelovljenje izdržljivosti.

 Prva pokazna verzija kamioneta Colorado predstavljena je na Automobilskom sajmu u Bangkoku u travnju ove godine. Konceptni Colorado Rally pokreće 2.8-litarski turbo dizelski motor, a tu su i dva vitla od 5,5 KS integrirana u prednji i stražnji odbojnik. Coloradova karoserija obojana je trostrukim slojem biserno bijele boje i ukrašena 'zlatnim' česticama.

 Prvi put predstavljen na Automobilskom sajmu u Seoulu u ožujku ove godine, konceptni Chevrolet Miray nudi posve svježu interpretaciju nekih tipičnih Chevroletovih dizajnerskih elemenata uz istovremeno odavanje počasti Chevroletovoj tradiciji proizvodnje sportskih automobila.

 Miray pokreću dva naprijed smještena 15 kW električna motora napajana baterijom, koji daju više nego pristojno ubrzanje i nultu emisiju u urbanoj vožnji. 'Miray' je korejska riječ za budućnost. Budući da je malen i otvoren kao Monza SS iz 1963., a lagan i karakteran kao Corvair Super Spyder iz 1962., Miray ima aerodinamičan trup koji podsjeća na moderne lovačke mlazne avione. Njegovu dvodijelnu rešetku okružuju LED prednja svjetla s novim prepoznatljivim svjetlima za dnevnu vožnju. Prednji i stražnji blatobrani podsjećaju na stare Chevroletove Corvette i izražavaju sportski automobilistički duh ovog koncepta. Spojleri od ugljičnih vlakana na uglovima pomažu kontrolirati struju zraka. Gledano odozgo, kabina ima jedinstven oblik dijamanta. Bočni dijelovi koji se sužavaju prema kraju načinjeni su od kombinacije plastike ojačane ugljičnim vlaknima i čistih ugljičnih vlakana. Uglata linija karoserije ispod koje se nalazi ambijentalno osvjetljenje stvara oblu liniju svjetla kada je automobil u pokretu. Škare-vrata u stilu Le Mansa dodatno naglašavaju Mirayev sportski izgled.

U stražnjem dijelu, stražnja svjetla smještena ispod lagano izdignute površine odražavaju Chevroletov dizajnerski princip dvodijelnosti. Miray ima 20-inčne prednje i 21-inčne stražnje naplatke načinjene od spoja aluminija i ugljičnih vlakana. Dominantna tema turbine podsjeća na kretanje čak i kada je Miray nepomičan. Zanimljiv detalj je gumb za pokretanje vozila smješten u središnjem dijelu. Na njegov pritisak uvlačivi instrumenti pojavljuju se kao kod aviona jednosjeda, dok se na bijeloj površini pojavljuje interaktivna projekcija. Uvlačive kamere za pogled straga, koje su tu umjesto uobičajenih vanjskih retrovizora, automatski se izvlače iz bočnih staklenih površina. Prilikom vožnje po gradu kamera usmjerena naprijed funkcionira u suradnji s GPS-om kako bi se navigacijske informacije uparile s videosnimkama uživo.

 Mirayev poluelektrični pogonski sustav, smješten uglavnom iza i ispod vozača, konstruiran je tako da poveća performanse i uštedu goriva. Njegova dva prednja 15-kilovatna električna motora pogoni 1,6-kilovatsatna litij-ionska baterija koja se puni regenerativnim kočenjem. Sustav se može prebaciti s prednjega na stražnji pogon. 1,5-litarski četverocilindrični motor s turbopunjačem smješten iza kokpita u kombinaciji s električnim motorima nudi vožnju visokih performansi. Također nudi puno okretnog momenta uz istovremenu automatsku integraciju električne tehnologije čime je postavljen novi standard u segmentu kompaktnih modernih gradskih automobila. Prijenos s dvostrukom spojkom eliminira potrebu za konverterom okretnog momenta, čime je omogućeno smanjenje dimenzija motora. Mijenjanje brzina je instantno i precizno. Sustav start-stop radi u kombinaciji s Mirayevim prijenosom s dvostrukom spojkom.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak