BiH – zaostala turistička destinacija?
Bosna i Hercegovina je u prošloj godini zabilježila posjetu od oko 750.000 turista, što je za devet posto više u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, prihod od turizma se nije povećao, piše Dw.de.
Međugorje je, kao najposjećenija turistička destinacija u Bosni i Hercegovini, samo vrh ledenog brijega i najbolje ilustruje opštu pojavu neprijavljivanja gostiju, koja je prisutna u cijeloj zemlji, kaže Asja Hadžiefendić-Mešić, glasnogovornica Turističke zajednice FBiH: „Naše procjene su da Međugorje ima oko milion i po posjetilaca i 4-5 miliona ostvarenih noćenja. Međutim, to su podaci koji ostaju u sivoj zoni.“
S druge strane, sa preko 120.000 prijavljenih noćenja u kapacitetima tamošnjeg banjskog kompleksa, Teslić je najposjećeniji grad u Republici Srpskoj. „Banjski kompleks očigledno djeluje u skladu sa zakonom u BiH i prijavljuje sva noćenja, ali je i jedan svijetao primjer koji pokazuje kako se banjski resursi sa kojima u izobilju raspolaže BiH mogu staviti u funkciju turističke ponude“, kaže Hadžiefendić-Mešić.
Adrenalinski turizam
Najveći napredak je ostvaren u segmentu kulturno-historijskog, vjerskog i ekološkog turizma. Stranim turistima posebno su interesantne još očuvane prirodne oaze, odnosno, adrenalinski turizam na bh. rijekama. Promociji bh. rijeka posebno je doprinijela činjenica da je časopis „Traveler“ Nacionalne Geografije rafting na Tari, Vrbasu i Neretvi svrstao u sami vrh adrenalinskog turizma u Evropi.
„Ovaj turistički aranžman je predstavljao svjetski hit za koji su interes posebno izrazili Amerikanci. Uostalom, američka turistička agencija je svijetu i ponudila ovaj aranžman u saradnji sa lokalnom turističkom agencijom“, napominje Asja Hadžiefendić-Mešić, glasnogovornice Turističke zajednice FBiH
U gostima kod prijatelja u Bosni
Njemačke turističke agencije, zbog lošeg imidža BiH, u svoju raznovosnu i bogatu ponudi nisu uvrstile bh. destinacije. Nijemci uglavnom dolaze na poziv svojih prijatelja iz BiH, ističe Mersad Ćoralić, vlasnik rafting agencije iz Bihaća.
„Uglavnom naši ljudi koji duže vrijeme rade u SR Njemačkoj dovode svoje prijatelje i poslovne partnere. Oni su uglavnom oduševljeni onim što vide ovdje. Iako su u polasku mnogi skeptični, tek kada vide ove naše prirodne ljepote i kako mi profesionalno radimo, oduševe se i opet dolaze“, kaže Ćoralić.
Tako je i Ralf Morwinsky, poduzetnik iz Möglingena kod Stuttgarta, došao u Bihać i sedam puta se vratio da uživa u prirodim ljepotama i sportovima na vodi. “Zemlja je veoma lijepa, ljudi su ljubazni. Gdje god smo došli bili smo lijepo prihvaćeni. Priroda je veoma lijepa i mogu samo preporučiti ovu destinaciju za sve one koji žele da dožive opuštajući odmor. Bilo bi dobro kada bi njemačke turističke agencije u svojoj ponudi imale i Bosnu i Hercegovinu”, kaže Morwinsky.
„Turizam na crno“
BiH najprije zbog nerazvijene infrastrukture, kako kaže Asja Hadžiefendić-Mešić, nije konkurentna destinacija za razvoj elitnog turizma i dovođenje zahtjevnih evropskih i svjetskih turista, pogotovo Nijemaca.
„Činjenica je da BiH ima jako zaostalu infrastrukturu. Naši vozovi i kada rade jako kasne. Pruge su u veoma lošem stanju. Naši putevi su jako loše kvalitete i da bi proputovali malo parče BiH potrebni su vam sati i sati. Na naše aerodrome ne slijeću niskotarifne avio agencije sa jeftinim prevozom i karte za Sarajevo su među najskupljima u svijetu“, ističe Hadžiefendić-Mešić.
Pored toga, ona naglašava, neprijavljivanjem gostiju direktno se smanjuju sredstva potrebna za turističku propagandu i mogućnost stranih investicija. BiH nema zakonske regulative o turizmu, kao ni ministarstvo turizma na državnom nivou, a i zbog komplikovanih administrativnih procedura izostaju inostrane investicije.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.