Bečki bicikl recept i za Sarajlije

Radiosarajevo.ba
Bečki bicikl recept i za Sarajlije


Gradske vlasti Beča proglasile su 2013. "Godinom vožnje bicikla" kako bi još više potakli sugrađane da bicikl koriste kao prijevozno sredstvo u gradu.

Prema provedenim analizama, najviše bicikl voze ljudi s višim primanjima i viskoobrazovani, oni koji su se bave kreativnim poslovima - akademici i studenti. Na posao do Bečke opere dolaze i filharmoničari, što potvrđuje i fotografija uz ovaj tekst.

Crveno-zelena vlada Grada Beča je 2010. godine postavila cilj da do 2015. udio vožnje bicikla u javnom prometu poveća s pet na deset posto - kaže u razgovoru za Fenu Christian Rupp, glasnogovornik Agencije za mobilnost Grada Beča.

Christian Rupp, glasnogovornik Agencije za mobilnost Grada Beča u razgovoru za Fenu istakao je kako je za povećanje broja bicikala u javnom saobraćaju potrebno provesti niz mjera.

100 stanica za iznajmljivanje bicikala

On je istakao da je to u prvom redu izgradnja novih infrastruktura za vožnju bicikla, na čemu se već radilo proteklih godina. Zatim medijski i marketinški rad s javnošću o povoljnostima vožnje kroz grad biciklom.



U Beču je milion bicikla, što je naravno puno više od automobila. To su bicikla u privatnom vlasništvu, a uz to Citybike Wien ima 100 stanica za iznajmljivanje bicikala, a postoji želja za njihovim povećanjem.

Za animiranje javnosti u ovoj godini planirano je više od 116 manifestacija da bi se građanima ponudile informacije i olakšao prijelaz na vožnju bicikla.

Istraživanja pokazuju da, unatoč besprijekornom javnom prevozu, brojnim parkinzima za privatne automobile, glavni motiv za vožnju bicikla nije zaštita okoliša i zdravlje već se vožnja bicikla, kako kaže Rupp, doživljava kao zabava i zadovoljstvo, javlja Fena.

"U 2005. godini bilo je tri posto biciklista u gradskom prometu u Beču, a danas ih je šest posto", kaže Rupp koji i tokom zime na posao dolazi biciklom.

Biciklom od Bendbaše do Ilidže

Fena navodi kako izgradnja biciklističkih staza nije preskupa, te da bi zasigurno budžeti sarajevskih općina mogli izdvojiti taj novac i građanima omogućiti da od Bendbaše do Ilidže mogu voziti bicikl.



U Sarajevu je u posljednje vrijeme značajan broj biciklista, a bilo bi ih i više da postoje pristojne biciklističke staze i parkinzi za dvotočkaše, navode biciklisti.

Kako su sve lošije usluge javnog gradskog prijevoza, Sarajlijama bi bicikl do posla, škole, fakulteta mogao biti brži i ugodniji vid prevoza od tramvaja, trolejbusa, autobusa ili vlastitog automobila, navodi Fena.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak