Ars Aevi, 10. dan protesta
Desetom danu javnog protesta - performansa Envera Hadžiomerspahića, direktora Ars Aevi, u znak podrške prisustvovali su Nihad Kreševljaković, izvršni producent festivala MESS i Sead Kreševljaković, urednik dokumentarnog programa TVSA.
"Moram reći da mi je malo nadrealna ova situacija, s obzirom na to da smo došli dati podršku nečemu za što ne mogu shvatiti da u gradu poput Sarajeva ne postoje ljudi koji odlučuju, a koji su svjesni da se ovdje ne radi o projektu koji je samo u interesu građana, već koji je u interesu grada i države, i koji bi definitivno učinio i grad i državu boljim mjestom. S druge strane, s ovog mjesta gdje pričamo, odakle se vidi ovih nekoliko tržnih centara koji su napravljeni u posljednjih petnaest godina, shvatim da zapravo živimo u jednom vrlo naopakom društvu, gdje očigledno vlada carstvo mediokriteta. Tako da, s jedne strane, mogu reći da je tužna situacija da je uopće potrebno ovakvim projektima davati podršku. S druge strane, drago mi je, pošto upravo ljudi poput Envera Hadžiomerspahića i Amile su oni ljudi koji su kroz čitavu historiju ovog grada činili takvom da imamo razlog pričati o nekim njegovim pozitivnim stranama. Stoga, uvijek je to taj neki sarajevski jing i jang, gdje imamo s jedne strane te neke mračne sile, a s druge strane ljude za koje iskreno vjerujem da će uspjeti u svojoj nakani, koji, čak i da ne uspiju, to ne bi govorilo o njima, koliko bi govorilo o nama ostalim i o vremenu u kojem živimo", rekao je Nihad kreševljaković.
"Pretpostavljam da neki ljudi koji se protive ovom projektu imaju taj argument elitističke umjetnosti, to su neke stvari koje su im nametnule ove društvene norme u kojima žive pa jadni ne znaju više ni šta je dobro za njih, a šta je loše, i tako sve se pomiješa. Volio bih ispričati, čisto iz ličnog iskustva, kad sam snimao razgovor sa Enjom Hadžiomerspahićem, kako su reagovala dva vrlo radikalna anti-elitista, a to su kamerman i montažer, koji su radili na tom prilogu, gdje je Enjo deset minuta davao argumente zašto je to jednostavno dobro za grđane, za Sarajevo, za državu Bosnu i Hercegovinu . Meni je fascinantno bilo gledati ta dva čovjeka koja su se, kad su odgledali Enju, bukvalno za glavu hvatali i govorili - zar stvarno kod nas u ovoj državi nema niko da razumije ovog čovjeka, ovo je predivno što on priča. Dakle, drago bi mi bilo da ljudi koji odlučuju o budžetu, koji uglavnom, ovisno ko se nalazi u kojem mandatu, dođu na stvari koje organizira Ars Aevi i da jednom stvarno sjednu i poslušaju šta im čovjek govori jer, ako obični čovjek za deset minuta može shvatiti vrlo jednostavnu računicu, da sad ne pričamo o umjetnosti, već da se radi o kapitalnom projektu jednako važnom kao što je neka obilaznica oko Sarajeva ili autoput, da to nije neka budalaština, kako oni mogu dobaciti trenutno u svojim razmišljanjima, da sjednu, da poslušaju i da shvate, saberu jedan plus jedan i da se ozbiljno posvete otvaranju tog muzeja. Jer ne mora značiti da i sad može biti kasno, ali sama vjerovatnoća da se može ispostaviti da smo zakasnili u tome učinit će ih zaista katastrofom u budućnosti, katastrofom u smislu ljudi koji su u ovom trenutku odlučivali o sudbini ovog grada i države, rekao je Sead Kreševljaković.
"...dakle, da shvate da jedan plus jedan, makar da shvate da nije četiri, već makar da je tri. Još jedna stvar koju želim istaći, više kao historičar - nekako smo se mi navikli da o ljudima pozitivno pričamo kad ti ljudi otišli iz prostora u kojem mi živimo, na bilo koji način. Tako da bih iskoristio ovu priliku da apeliramo na građane Sarajeva da razmišljaju o ljudima sa kojima žive da su pozitivni dok su sa njima, a da nam, kad odu, zapravo ne ostane samo ta svijest da smo bili glupi i da nismo bili svjesni vrijednosti ljudi sa kojima živimo", dodao je Nihad.
Druga faza protesta trajat će do 17. novembra, svaki dan u podne ispred zaključanih vrata Kolekcije Ars Aevi na platou Centra Skenderija.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.