Priča o Valentinu: Volio bih da budem policajac, ali prvo moram završiti školu

Save the Children

Devetogodišnji Valentino Šečić, svaki dan prije škole dolazi u Dnevni centar Omladinskog centra “Vermont” u Brčkom. Zbog zdravstvenih problema kasnije je upisan u školu, ali se uz veliku volju i trud, te podršku koju ima u Dnevnom centru, vrlo brzo uklopio.

“Idem u drugi razred, ujutro dolazim u Dnevni centar, učim, družim se s djecom, učiteljice mi pomognu oko zadaće ako mi šta treba, i onda me voze u školu”, kaže nam Valentino dok traje radionica na kojoj crtaju i boje ruke.

Valentino je učenik Pete osnovne škole u Brčkom, i omiljeni predmeti su mu matematika, bosanski i fizičko. Jednog dana želi postati policajac:

"Želim loše tipove sklanjati sa ulice ali prvo moram da budem dobar đak i završim školu."

Prema riječima njegove učiteljice Ernestine Petrović među boljim je đacima u odjeljenju.

“Ima dobre ocjene, poslušan je i aktivan na času. Ima želju i motiv da uspije, uporan je u svemu”, priča nam učiteljica Ernestina, dok Valentino čeka početak nastave.

Valentinove dvije sestre, Vanesa i Samanta također idu u školu. Mama Azema kaže kako je svjesna važnosti obrazovanja za njenu djecu i ima želju da svo troje iskoriste priliku koju ona nažalost nije dobila.

Foto: Save The Children / Valentino Šečić sa sestrama

“Mislim da samo sa školom mogu nešto postići, neću da budu nepismeni i da ništa ne znaju. Zato se borim da im obezbijedim da mogu ići u školu, da mi djeca budu pismena i obrazovana, da se zaposle, da imaju bolji život”, kaže nam Azema.

Dnevni centar za djecu u riziku u Brčkom ima oko 130 malih korisnica i korisnika koji tu svakodnevno imaju podršku psihologa, profesora razredne nastave, socijalnog radnika, medijatora u zajednici i nekoliko volontera.

“S roditeljima direktno komuniciramo, posjetimo ih, razgovaramo o značaju obrazovanja, i nakon razgovora oni često odlučuju da djecu uključe u obrazovni sistem. Tako, osim Valentina, i njegove dvije starije sestre idu redovno u školu”, kaže Dobrila Vuković, psihologinja u Dnevnom centru. Vuković dodaje da je Program podrške roditeljima posebno značajan kod povratka djece u obrazovni sistem i prevencije napuštanja školovanja.

Značaj programa je propoznala i Evropska unija, koja je izdvojila 350.000 eura za projekat Bright4All - Osnovno pravo na obrazovanje za svu djecu u Bosni i Hercegovini, koje provodi Save the Children, u partnerstvu sa OC Vermont i udruženjem Žene sa Une iz Bihaća. U sklopu projekta je urađeno i Lokalno akciono istraživanje o razmjerama i uzrocima napuštanja školovanja u kojem je učestvovalo 1.132 djece iz Unsko–sanskog i Tuzlanskog kantona, te Prijedora, Bijeljine i Brčko Distrikta.

Sam projekat kao i istraživanje koje je urađeno u okviru njega, predstavlja nastavak aktivnosti koje traju već nekoliko godina, a poslužiće i kao osnova za kreiranje budućih aktivnosti.

"Posebno je bitno što su direktno kontaktirane i uključene lokalne zajednice. Treba oslušnuti i zajednicu, i profesionalce. Imamo rezultate, znamo stanje i na osnovu toga smo definisali konkretne ciljeve, a inter-resorna radna grupa Brčko Distrikta će izraditi akcioni plan za prevenciju ranog napuštanja školovanja”, kaže Damir Radenković, direktor Omladinskog centra Vermont.

Za Valentina i veliki broj druge djece, vrijeme provedeno u Omladinskom centru je postalo sastavni dio njihovih svakodnevnih života. Međutim, nemaju sva djeca priliku i pristup organizacijama kao što je Vermont i zbog toga je neophodno da se uključe svi akteri, počev od porodica i nevladinog sektora u proces rješavanja problema napuštanja školovanja.

"Što se sistema tiče, nadam se da će Brčko Distrikt što skorije imati jedinstveni spisak djece što je jednostavan način da se uvežu relevantne institucije i prati stanje na terenu”, zaključuje Radenković.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak