'Underbody' transparentne kabanice Naide Begović
Najnovija kreacija Naide Begović nosi naziv 'Underbody', a u pitanju je kolekcija transparentnih kabanica koje je mlada bh. dizajnerica predstavila kao svoj diplomski rad na odsjeku za produkt dizajn Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu.
Naida Begović, zajedno sa Adisom Vatreš, Neirom Sinanbašić i Ismetom Lisicom čini dizajnerski tim pod nazivom SHE:YOU. SHE:YOU je kreativna industrija koja okuplja tim mladih ljudi aktivnih na polju produkt, grafičkog, modnog i web dizajna, te kostimografije, scenografije, lutkarstva i videa.
SHE:YOU: Pomjerati granice i ne podilaziti trendovima
Naida Begović je izlagala na više festivala i grupnih izložbi kao likovna i konceptualna umjetnica: festival oOoze (Korčula), projekat Bujroom (Sarajevo i Mostar), Bijenale mladih umjetnika (Skoplje), Magdalena (Maribor), a na posljednjem beogradskom festivalu Mikser održanom u junu ove godine osvojila nagrade u dvije kategorije - Ghost Project i ''Young Balkan Designers''.
Uspjeh bh. dizajnerica na beogradskom Mikseru
Propitivanje neverbalne komunikacije i tijelo 'u pakovanju'
Koncept transparentnih kabanica zamišljen je tako da se bavi propitivanjem neverbalne komunikacije, odnosno načina na koji komuniciramo svojim tijelom.
''Naše tijelo je medij za komunikaciju sa okolinom i ono što nas pokriva (odjeća) zapravo otkriva ono što jesmo, jer je taj vizuelni kontakt prva linija komunikacije. Nije u pitanju samo odijevanje, nego i govor tijela, mimika, gestikulacija ili modifikacije kao što su plastične operacije i tetovaže, itesve druge vrste dodaka tijelu'', kaže Naida Begović.
Kolekcija transparentnih kabanica sastoji se od četiri različita koncepta - to su Body Language, Body Building i Body Mark i Body Guard.
Body Language je kabanica sa natpisima; na njoj su ispisane velike 'svete' riječi (božanski, zauvijek, perfektno, anđeo) koje se mnogo koriste u marketingu i na taj način postaju samo jeftine fraze.
Kabanica Body Building sa dodatim grudima i stražnjicom od stiropora govori o tome kako tijelo modificiramo na način da bi bilo što poželjnije na seksualnom tržištu.
Kabanica sa crnim tačkama Body Mark propituje ono što pokazujemo svijetu, a šta sakrivamo. Okolini ne pokazujemo sve dijelove svoje ličnosti, te sakrivamo svoju osjetljivost, tako da je sa unutrašnje strane crnih tačaka na kabanici sakriveno bijelo krzno.
Body Guard kabanica sa crnim trakama cenzuriše tijelo, zakopčava se preko lica i na taj način nas 'štiti od okoline', te propituje da li je tijelo nešto čega se stidimo i da li je funkcija odjeće sakrivanje ili otkrivanje naše osobnosti.
''Underbody kabanice predstavljaju tijelo u pakovanju i kritički se bave pitanjem da li je ženska ljepota roba koja se prodaje ili dragocjenost koja je zaštićena ispod staklenog zvona. Ono što je interesantno u vezi providnog materijala je to da ne sakriva odjeću koju imamo na sebi, nego na podlogu dodaje neku aplikaciju kao što je natpis, džep u boji ili crtež'', kazala je Naida Begović.
Predstavljeni modeli su urađeni isključivo koncept, te nisu komercijalne prirode. Komercijalni modeli će pak biti dostupni u Modiku na jesen.
Vezano:
Sestre Begović: Umjetnost u krugu porodice
Neira Sinanbašić: Priča o jednoj suknji
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.