Timothy Redmond, britanski dirigent u Sarajevu

Radiosarajevo.ba
Timothy Redmond, britanski dirigent u Sarajevu



Timothy Redmond je voditelj filharmonije u Cambridgeu, a u našem gradu je dirigirao orkestrom Sarajevske filharmonije na koncertu koji se održao 12. marta u Narodnom pozorištu. Tom prilikom izvodila su se tri djela Petra Iljiča Čajkovskog. Ovaj dirigent rado se odazvao pozivu našeg portala i odgovorio na nekoliko pitanja

RadioSarajevo: Gospodine Redmond, dobrodošli u Sarajevo! Šta vas dovodi nama, nakon što ste kao dirigent gostovali na mnogim velikim i prestižnim pozornicama?
Redmond: Velika je prednost mog posla to što putujem po raznim zemljama, no do sada nikada nisam bio na Balkanu. To je i bio razlog što sam bez razmišljanja prihvatio poziv da dirigujem Sarajevskom filharmonijom.

RadioSarajevo: Nakon nekoliko proba, kakav ste stekli dojam o našem orkestru. Koje su njegove glavne karakteristike, koja su najveća ograničenja?
Redmond: Nepotrebno je naglašavati kako su svi orkestri različiti i različite stvari doživljavaju jednostavnima ili kompliciranima. Ono u čemu uživam, kada je Sarajevska filharmonija u pitanju, je činjenica da je to orkestru koji nema unaprijed ukorijenjene ideje. Muzičari su veoma otvoreni u nastojanju da djelo odsviraju na neki nov način i imaju želju da vrijedno rade dok ne postignu zadato.

RadioSarajevo: Dirigirali ste mnogim orkestrima i opernim ansamblima širom Evrope. Koje suradnje su za vas bile najuzbudljivije?
Redmond: Uvijek je uzbudljivo raditi po prvi put s nekim orkestrom ili opernom kućom, pronalaziti rješenja i promatrati kako će se ona razvijati. I uvijek mi predstavlja zadovoljstvo, baš kao što se i sada dešava u Sarajevu, kada osjetite da orkestar zaista uživa u probama i ulazi u istinsku srž muzike.

RadioSarajevo: Kompletan sarajevski koncert posvećen je Čajkovskom. Zašto ste se odlučili da prezentirate samo jednog kompozitora?
Redmond: Čajkovski je mnogim ljudima omiljeni kompozitor, pa se nadam da će program biti prihvaćen. Ta tri djela koja izvodima odražavaju tri različita aspekta ovog kompozitora: Talijanski capriccio je virtuozno djelo kroz koje se orkestar zaista treba iskazati; Rococo varijacije su bitno sužene u rasponu i odslikavaju ljubav Čajkovskog prema klasičnom periodu; dok je simfonija jedna od najpoznatijih svih vremena – ona je veoma ozbiljna i lijepa u isto vrijeme.


RadioSarajevo:
Postoji li neko razdoblje, kompozitor, ili pak neko djelo koje posebno volite?
Redmond: Dirigiram mnoga djela suvremene muzike i volim surađivati sa modernim autorima. Naime, možete utrošiti mnogo vremena da dokučite na koji način predstaviti Betovena ili Čajkovskog, tako da je veoma privlačno kada, za promjenu, kompozitora možete nazvati telefonom i pitati ga šta je tačno želio reći.

RadioSarajevo: Na univerzitetu ste, osim dirigiranja, studirali i obou. Da li nastupate kao instrumentalist?
Redmond: Da ste me ovo pitali prije godinu dana odgovorio bih odrično. Međutim, nedavno sam svirao nekoliko koncerata kamerne muzike i zaista sam uživao biti ponovo u ulozi instrumentaliste. Ali, sigurno je da neću karijeru usmjeriti tim tokom…

Vašu ste naobrazbu upotpunili brojnim master-class programima sa velikim imenima, kakva su Pierre Boulez, George Hurst … da li ste naučili mnogo od tih velikih muzičara?
Redmond: Naravno da jesam, ali na različite načine. Boulez je veoma insistirao na dugačkim frazama u muzici, George Hurst je majstor tehnike… No, za mene je najinspirativniji kao učitelj bio Ilya Musin, na Konzervatoriju St. Petersburg. Kada sam pohađao njegove časove imao je preko 90 godina. On je mogao oživjeti muziku kao niko drugi – a to se pogotovo odnosilo na muziku Čajkovskog.

radiosarajevo.ba (v.a.z.)

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak