Rad sa Edom Maajkom je druženje i zadovoljstvo
Čekajući novi album Ede Maajke koji u izdanju Menarta izlazi ove subote, 21. aprila, predstavljamo vam dizajnera Anura Hadžiomerspahića koji je radio cover za njegov novi album pod nazivom Štrajk mozga.
Dobitnik je mnogih internacionalnih i nacionalnih priznanja u polju dizajna i advertisinga, a trenutno radi kao kreativni direktor Reklamne agencije Ideologija (ex Kreativni Centar Cardea) koja je 2003. i 2004. na Sarajevo Advertising Festivalu No Limit proglašena Agencijom godine. Živi i radi u Sarajevu i Milanu, a kreativni tim s kojim realizira projekte sačinjava mreža saradnika iz BiH i Italije.
Dizajner Anur Hadžiomerspahić diplomirao je na I.E.D. Evropskom institutu za dizajn u Milanu i Akademiji likovnih umjetnosti Brera u Milanu. Dobitnik je nagrade Epica Winner 2001. u Parizu na festivalu Epica Awards – Europe's Creative Awards za kampanju ''Računaj na mene'' Iskraemeco.
Sa Edom Maajkom počinje uspješnu saradnju 2006. godine. koju potvrđuju nagrade Zlatna Koogla za naj dizajn i likovno oblikovanje albuma Stig'o Ćumur 2007. i Balkansko a naše 2008. godine.
Razgovarala: Lejla Čolak, Radiosarajevo.ba
Početak saradnje sa Edom Maajkom
''Moja saradnja sa Edom počela je sa albumom Stig'o Ćumur. Sjećam se da sam prije prve naše saradnje neprestano slušao album No Sikiriki, sa kojim me je pretvorio u svog fana. Poželio sam da radim design sljedećeg omota i da svojim vizuelnim rješenjima doprinesem njegovom socijalnom angažmanu.'', kaže Anur.
U to vrijeme je radio omot za sarajevsku grupu Letu Štuke i u kontakt sa Edom je stupio preko Dine Šarana. Nakon telefonskih dogovora, prvi put su se upoznali na sastanku u Zagrebu u izdavačkoj kući Menart gdje je na sastanku sa rukovodstvom Menarta dogovorena njihova saradnja na albumu Stig'o Ćumur.
- Nakon toga smo cijeli dan tumarali Zagrebom dok se iza nas svako malo čulo: ''Eno Ede Maajke'', priča Anur.
Fotografije za omot albuma Stig'o Ćumur rađene su u rudniku Breza. Već u Zagrebu Anur je, kako kaže, imao jasnu sliku o tome u kojoj mjeri je poznat i omiljen od masa, ali ga je iznenadilo koliko je Edo imao fanova u rudniku.
''Rudari, i stari i mladi, pričaju o njemu kao o najboljem i najpametnijem momku sa naših prostora - svi ga redom poštuju i vole. Snimanje u rudniku podrazumijeva mnogo dozvola, telefonskih poziva, organizacije i birokratije - to znam jer sam već ranije jednom prilikom radio snimanje u rudniku. Ali kada smo organizovali foto-shooting za Stig'o Ćumur, bilo je mnogo lakše jer je Edino ime otvaralo sva vrata.''
Nakon dizajna za omot albuma Stig'o Ćumur, uslijedio je rad na spotu za pjesmu To što se traži.
Anegdota sa carine
''Probno snimanje smo dogovorili u Zagrebu, a na carini su nas zaustavili jer navodno nismo imali sve papire za opremu koju smo nosili sa sobom. Tu je počela žustra rasprava sa ljutim carinicima o papirologiji. Carinici nisu popuštali i već smo bili spremni da otkažemo snimanje i da se vratimo u Sarajevo, kada sam im spomenuo da idemo u Zagreb da snimamo spot za Edu Maajku, nakon čega su se na licima naprasno dobronamjernih carinika pojavili osmjesi. ''Pa što prije niste rekli da je za Edu Maajku. Hajde sad, da ne zakasnite, al kad se budete vraćali hoćemo CD sa posvetom'', kroz šalu su nas pozdravili carinici i zaželili nam sretan put.''
Što se tiče Ede kao klijenta, ističe Anur, njegove sugestije itekako pomažu u procesu stvaranja, što obično nije slučaj sa sugestijama klijenata, tako da zaista sarađuju u pravom smislu te riječi. S druge strane, Anur ističe da je Edo je jako fleksibilan u saradnji. Primjerice, naslovnica omota za album Balkansko a naše je jedna ilustracija koju je nešto ranije napravio neovisno od albuma, za sebe kao ilustraciju tranzicije. Poslavši mu tu ilustraciju, Edo je rekao: ''Ovo je moj omot'', dodavši u šali: ''Kako je krenulo, mi ćemo uskoro raditi tako što ti napraviš dizajn, a ja poslije dam ime albumu''.
Štrajk mozga
Jedno je rješenje za cover Edinog novog albuma bio je design sa stisnutom pesnicom umjesto mozga, a drugo sa prekidačem.
''Edo je htio je da poenta bude na isključivanju mozga od stalnog trovanja medijskom, političkom, i uopšte uzevši društvenom zagađenošću u kojoj se nalazimo, a ne na klasičnom štrajku ili buntu. Stoga je pobjedilo rješenje sa isključenim prekidačem.''
U knjižici CD-a se nalaze dodatne ilustracije koje su nastale inspirisane Edinim stihovima iz pjesama. Taj dio je kreativni tim Ideologija, kako kaže Anur radio sa užitkom, a najdraža im je ilustracija turbo folka sa pečenim, masnim batakom nabijenim u stalak za mikrofon na kojem piše ŠUR po Vuku.
''Veoma sam zadovoljan i sa rješenjem CD labela koji je zapravo poklopac od šerpe ispod kojeg je na inlayu fotografija prazne šerpe. Tako da kad podigneš CD, odnosno poklopac, ugledaš praznu šerpu, ugledaš glad.''
Tu je i ilustracija sa ljudskim srcem u plastičnom pakovanju na kojoj piše: ''To nije život, to je plastika'' inspirisana Edinim stihom iz pjesme Panika.
''Neku noć sam preslušavao do kasno njegove hitove i pomislio: Ovaj čovjek ima zaista genijalnu crtu u sebi. Slušaš pjesmu, pa se prvo sav naježiš ili ti se stisne u grlu, a već sa sljedećom strofom te nasmije. Ne znam kako to uspijeva da uradi, ali malo je umjetnika koji mogu tako precizno da udaraju po emocijama.''
Štrajk mozga: Poslušajte novog Edu Maajku
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.