Nakon radionice Marka Ravenhilla
Jedna od najposjećenijih radionica na ovogodišnjem Festivalu Mess bila je trodnevna majstorska radionica Marka Ravenhilla. Ovaj dramski pisac, glumac i novinar jedan je od protagonista novog vala britanskog pozorišta iz devedesetih godina zvanog in-yer-face-theatre (šaka-u-oko-pozorište).
Mark Ravenhill gostovao je na ovogodišnjem MESS-u zahvaljujući podršci British Councilla u BiH
Tadašnji mladi pisci kao Sara Kane i Ravenhill, autor komada Shopping and Fucking (Kupovanje i Je*avanje) i Eksplicitni polaroidi, donijeli su na scenu šokantnu i bespoštedno iskrenu sliku međuljudskih odnosa u savremenom društvu i stil pisanja drame koji se proširio Evropom u narednim decenijama. Ta je slika neizbježno bila puna brutalnih konflikata, fizičkog i seksualnog nasilja, ali istovremeno i bolne iskrenosti i ranjivosti aktera.
Današnje mlade dramske autorice i autori iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Poljske, Slovačke, Srbije i Ukrajine koji su pohrlili na Ravenhillov workshop mogli su da iz prve ruke doznaju tajne tog uticajnog teatarskog stila.
Ali, iako su otišli zadovoljni i ozareni susretom sa Ravenhillom, vratili su se zabrinuti pred prazan papir u svoje spisateljske radionice. Naime, Ravenhill nije htio i nije mogao da ih uči nekom primjenjivom metodu pisanja šokantnih prizora nego im je za uzvrat pružio pregršt iskrenih iskustava i nedoumica senzitivnog dramatiste suočenog sa ne baš veselom, mutnom stvarnošću današnjeg trenutka o kojoj će kako obećava napisati svoj odgovor na Voltaireov Candide za iduću sezonu Royal Shakespeare Company.
Mladen Ovadija, Radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.