Adnan Salihagić ostvaruje dječački san: Kako je odlučio postati pilot?

Semra Hodžić
Tridesetpetogodišnji Adnan Salihagić odlučio je ostvariti svoj dječački san.

Po zanimanju je ekonomista koji radi u nevladinoj humanitarnoj organizaciji World Vision na projektima razvoja zajednica i pomoći djeci u potrebi u Bosni i Hercegovini.

Osim idiličnog porodičnog života kojeg vodi i posla kojeg voli, odlučio se na jedan itekako interesantan hobi - Adnan je na obuci i uskoro će postati pilot.

Za Radiosarajevo.ba Adnan je govorio o tome kako je dobio želju za pilotiranje, zašto je izabrao baš taj hobi i kako je sve počelo...

"Iako volim svoj posao, drugi dio mene vjerovatno nikad nije zaboravio dječački san da postanem pilot i poglede uprte u nebo išarane avionskim tragovima. Malo ozbiljnije istraživanje avijacijskih mogućnosti je počelo 2011. godine. Istražujući po forumima došao sam do jednog pilota iz Sarajeva, s kojim sam kasnije i napravio prvi let avionom Cessna 172. Kada sam na kratko osjetio kako djeluju avionske komande u zraku, bio sam oduševljen. U Sarajevu i okolini nije bilo škole koja obučava pilote sve do 2015. godine. Onda se otvorila SBA škola letenja, i kao prva generacija pilota učenika smo upisani kolega Edvin Šimić i ja", rekao je Adnan za Radiosarajevo.ba.

Zanimalo nas je kako se može postati pilot, postoji li neka granica u godinama, je li potrebna određena fizička ili psihička sprema?

"Pilot se može postati nakon što kandidat prođe ljekarske preglede, određene teorijske i praktične obuke, u zavisnosti od toga do kojeg nivoa neko želi da se školuje. Što se tiče fizičke i psihičke spreme, kandidat mora biti potpuno zdrav i treba proći ljekarski pregled B kategorije, što je u suštini malo detaljniji sistematski pregled", ispričao je Adnan za naš portal.

Pitali smo Adnana i koliko traje obuka, te šta sve ona zahtijeva i na kraju, kakve mogućnosti ih očekuju kada se obuka završi...  

"Da bi se došlo do nivoa PPL(A), dozvole pilota privatnih aviona, treba proći ljekarski pregled B kategorije, odslušati oko 150 sati teorijskih predavanja, to jeste obuke na zemlji i ono najbitnije, napraviti minimalno 45 sati leta u kojima se sve detaljno vježba. Od pretpoletnog pregleda aviona, do zahtjevnih vježbi i simulacija raznih situacija u zraku.  Nakon toga, ako instruktor procijeni da kandidat ispunjava uvjete i može samostalno i siguro upravljati zrakoplovom, izlazi na praktični ispit i dobiva dozvolu. 

Avijacija kao oblast nudi pregršt mogućnosti, ali kada govorimo o našoj zemlji, one su jako male. Naša jedina aviokompanija je nažalost ugašena i nema nekog rješenja na pomolu. Ko želi da se školuje za pilota komercijalnog aviona, mora ići van BiH. Neko rješenje leži u popularizaciji ovog zanimanja i povećanju broja pilota. Samim tim bi bilo finansijski pristupačnije većem broju zaljubljenika u letenje, i siguran sam da bi iznjedrilo mnoge pozitivne pomake u ovoj oblasti", prokomentirao je Adnan.

Pilotiranje, odnosno upravljanje avionom, sa sobom nosi niz odgovornosti. Obaveze koje pilot ima i prije leta teško je pratiti. Razgovarali smo s Adnanom o tome šta pilot mora sve znati osim upravljanja avionom i zatražili da nam objasni jesu li piloti u avioni samo piloti?

"Pilotiranje je mnogo širi pojam od samog upravljanja avionom. Da bi pilot mogao doći u priliku da leti, mora jako dobro poznavati oblasti kao što su: prepoznavanje vremenskih prilika, vizulana navigacija u zraku u odnosu na orijentire na zemlji, kako funkcioniraju avionski sistemi, kako nas to krila i pod kojim uvjetima drže u zraku, kako se komunicira, koje su granice ljudskog organizma i kako djeluje u određenim situacijama, i biti u svakom momentu spreman da ih kombinira, primjenjuje i donosi ispravne odluke. A dok to radi, prije svega mora letjeti avion", objasnio je Adnan za Radiosarajevo.ba.

Već na početku našeg razgovora, Adnan je izrazio oduševljenje prvim upravljanjem avionom, pa smo željeli da nam ispriča kakav osjećaj zapravo ima kada upravlja avionom i šta to iskustvo predstavlja za njega. 

"Osjećaj upravljanja avionom je teško opisati riječima. To je jednostavno sloboda, nauka, ljepota, avantura i mnogo zabave. Sve u jednom. Letenje je nešto što mi je obogatilo život i dalo smisao i novu dimenziju svemu", opisao je Adnan svoje iskustvo upravlja avionom.

U razgovoru za Radiosarajevo.ba Adnan je ispričao i jednu od anegdota prilikom prvih časova letenja...

"Anegdota ima jako mnogo. Recimo, na mom informativnom letu koji je trajao sat vremena, instruktor me doveo u blizinu Sarajevskog aerodroma i pitao gdje je aerodrom. Ja sam, onako odvažno rekao eno ga dole, kako neću vidjeti pistu koja je duga dva kilometra. Onda je instruktor, da me malo testira, napravio nekoliko oštrih zaokreta na jednu i na drugu stranu, a meni se sve okrenulo u glavi. Opet me pitao gdje je sad aerodrom? Ja sam  gledao kroz prozor, onako dezorijentiran,  pokušavao da ga pronađem ali negdje se zagubila ona grdosija od dva kilometra. Onako u šali sam rekao da samo znam da je negdje u Butmiru", prepričao je Adnan svoj doživljaj.

Vijesti o avionskim nesrećama u posljednje vrijeme probudili su strah kod brojnih putnika koji su počeli sumnjati da li je avionski saobraćaj jedan od najsigurnijih vidova putovanja na svijetu. Zanimalo nas je i šta budući pilot misli o tome i je li imao neugodnih iskustava do sada?

"Statistički gledano avionski saobraćaj je najsigurniji vid transporta na svijetu. Avijacija je do detalja uređena oblast koja ima svoja pravila i procedure. Međutim problemi nastanu kad se pravila ne poštuju za što je uglavnom uzrok ljudski faktor. Mislim da dodatni otpor i strah prema letenju, što svakako nije prirodna pojava za čovjeka, stvara to što su avionske nesreće atraktivne medijima i sve je propraćeno do najsitnijih detalja. Prema meni, sigurnije je napraviti krug iznad Sarajeva avionom, nego krug po Sarajevu autom, recimo subotom navečer.

Neugodna iskustva su vezana samo za mučnine koje sam imao na početku obuke, ali srećom vremenom su nestale", rekao je Adnan za naš portal.

I na kraju, pitali smo budućeg pilota šta planira i šta očekuje od svog novog hobija 

"Kao prvo ja imam u planu da završim školovanje i dobijem pilotsku dozvolu što očekujem da će biti do ljeta ove godine. Nakon toga, s grupom pilota i entuzijasta planiramo urediti jedno letilište u blizini Sarajeva gdje bi mogli letjeti, i da pokušamo ovaj sport malo popularizirati i približiti mladim generacijama budućih pilota. Naravno, nastavak školovanja je otvorena opcija.

Iako trenutno letenje važi kao skup sport i zanimanje, zahtijeva mnogo ulaganja, odricanja, vremena, ako čovjek nešto iskreno voli, pronaći će način kako to da ostvari. Kada se nešto radi iz srca, nebo nije granica", rekao je Adnan Salihagić za Radiosarajevo.ba kojem želimo svu sreću u ostvarenju ovih ciljeva.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak