Adis Kutkut aka Billain: Veselo je u studiju zamišljati scene filmova uz muziku

L. K.

Adis Kutkut, poznatiji kao Billain ili Billy kako ga voli zvati njegov prijatelj, poznati reper Edo Maajka – muzički je kompozitor i muzički producent za igre, filmsku muziku i naučnu fantastiku, dizajner. Sarajliju Kutkuta je magazin Knowledge još 2012. godine uvrstio na listu deset najboljih drum&bass producenata u svijetu.

Ova godina je za Kutkuta bila vrlo interesantna. Naime, ove godine su objavljena  dva holivudska filma na kojima je on radio kao synth programer - Pacific Rim Uprising i Hunter Killer.

Svestrani umjetnik Billain je i član internacionalnog tima Hyperbinary i Antireala, a navodi da je bio umjetnik od malena i da su njegovi roditelji smatrali da film Odiseja u svemiru 2001 treba pogledati sa 5 godina, te da je tada i postao zaljubljenik naučne fantastike i, otprilike, moglo bi se reći da je tu počeo Billainov "umjetnički" način života.

Billain navodi da je samouk, te da je do svog znanja došao eksperimentiranjem.

„Ja sam svoju samoukost započeo sa počecima interneta i prvim programima, isprva kao techno DJ i hip-hop producent s prvim live-act techno nastupima krajem '90-ih, a isto tako praveći i prodajući hip-hop beatove ljudima poput Ede Maajke, Frenkija, CCC-a, itd. Pokušao sam biti MC, dosadilo mi je verbalno pametovanje. Onda sam najzad otkrio drum&bass žanr i otkrio punu ljubav za dizajnom zvuka koji je pored muzike najveća zvučna disciplina za filmove i ostale medijume.“

Kutkut navodi da se nakon mnogo godina stjecanja prijateljstava upravo kroz drum&bass i dizajn zvuka sa istomišljenicima preko preporuka prijavio na prve poslove američke firme Qdepartment iz New Yorka, te je za njih radio reklame za poznate firme - Apple, Mercedes, Nike itd.

Billain navodi da su neki projekti prilično tajnoviti na početku i da ne zna neko vrijeme ni uopće na čemu će raditi, kao i da je moguće da je propustio šansu da radi na jednom od nastavaka filma Transformersi zbog obaveza koje je imao u to vrijeme. Iduće ponude su bile za Pacific Rim Uprising i Hunter Killer, koje, nasreću, nije propustio.

Za Radiosarajevo.ba, Billy opisuje svoj rad na filmu Hunter Killer:

„Radeći na dizajnu zvuka na nekoliko privatnih eksperimentalnih filmova, stekao sam osjećaj kako je raditi na različitim dinamikama, tako da uopšte nisam imao stresa, naprotiv, mnogo je bilo veselo u studiju zamišljati scene uz muziku. Na filmu Hunter Killer, bilo je veoma interesantno napraviti jednu vrstu podvodne težine u traci, koja treba naglasiti ogromni 'hidrostaticni pritisak', tako da je to bio itekako zabavan proces, jer muzikom treba sinestetski pojasniti klaustrofobiju situacije i događaja da bi se traka što bolje spojila sa scenom i približila gledatelje dubini i ozbiljnosti situacije, a što je najbolje, trenutno postoji milion načina da se to uradi, tako da je to itekako zabavno.“

Naš sagovornik navodi da nekad tokom svog rada nije bio upoznat sa scenarijom, ali da se mnogo stvari objasni u tehničkom smislu. Nekada dobije dovoljno podataka o priči, pa se može uživiti u nju.

„Mislim da je to fantastično putovanje, to je kao da su vam odvezane ruke bez puno potrebe za usmjeravanjem ako znamo šta radimo kao tim, jer u većini slučajeva muzika već posjeduje taj osjećaj čak i ako su samo dvije note u pitanju. U isto vrijeme, jako je dobro iskustvo – jer svirati zavezanih očiju je prilično izazovna stvar za mozak.“

Kurkut navodi da jedan synth programer nekad može dobiti da radi cijelu kompoziciju ili samo midi, a nekad i referencu. Navodi da trebaju izmisliti, dodati, osmisliti nove muzičke fraze. U filmu Pacific Rim imao je ulogu predstavljanja ogromnih mašina, u smislu pravljenja basova i veoma agresivnih mašinskih zvukova, a sve u cilju da dočara kolosalnost i bitku. Na interesantan način je objasnio poređenjem šta to zapravo radi jedan synth programer:

„Laički objašnjeno, to je kao da dobijem pune lego setove, ali se ne uklapa svaka kocka sa drugom, i na tom stolu prepunom lego kockica treba izmisliti svoje konstrukcije koje imaju smisla sa zadanom temom.“

Billain - Extraction EP

U radionici bh. synth programera svašta se „kuha“ – Billy radi na raznim projektima, a posebno se raduje albumu koji je, kako kaže – ogroman korak za njega.

„Trenutno radim s mnogo prijatelja iz raznih dijelova svijeta, nekad je to kolaborativna traka, logo ili kratka animacija i igra. Od planova najbitnije je da album bude onakav kakvog sam ga zamislio, mada me već zovu ludim zbog težine zadatka, jer ga pravim s otprilike 30 vizuelnih artista već pet godina. Sad je izašao moj novi Neurofunk Drum and bass EP pod nazivom Extraction sa 5 mojih prijatelja a čiji artwork sam osmislio sa dragim Enisom Čišićem, uz pomoć dizajnera Maka Krstića, Marka Gačnika i Ben Hooka. Za EP sam napravio i trailer i poster da bismo izdanje doživjeli u 'obliku filma'.“

Definitivno je ponosan na projekte koji tek trebaju ugledati svjetlo dana jer je tu, kako navodi Billain – sva srž znanja koje je stekao radeći filmske projekte i „živeći u fuziji između svjetova crtanja i hobija u kombinaciji sa snovima“.

Za planove dodaje i interesantni hobi s kojim namjerava da se bavi i dalje. Naime, Billain crta po kamenju i ostavlja ih po raznim lokacijama s namjerom da ih neko nađe.

„Puno sam ih dokumentovao na ličnom Instagramu. Tim sam zadržao meni drag hobi – crtanje, pa makar u nekom minimalnom stilu.“

Svestrani Billain kojem mašte ne manjka, navodi da bi u budućnosti volio završiti scenarij, napraviti dugometražni Sci-fi film i uposliti cijeli tim ljudi koje bi lično odabrao.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak