"Tractatus Post Historicus" u Veneciji

Radiosarajevo.ba
"Tractatus Post Historicus" u Veneciji

Promocija drugog izdanja teorijske knjige Brace Dimitrijevića Tractatus Post Historicus (1976.) bit će održana 4. juna u ambijentu otvaranja njegove samostalne izložbe Future Post History u Muzeju moderne umjetnosti Ca' Pesaro.

Izdavač drugog proširenog izdanja Tractatus Post Historicus (1976.) je Fondacija Slought i University of Pennsylvania u Philadelphiji. Kao dodatak Tractatusu i ostalim ranim Dimitrijevićevim tekstovima, knjiga uključuje kritičke komentare najrespektabilnijih svjetskih kritičara umjetnosti, kao što su: Achille Bonito Oliva, Nicolas Bourriaud, Dan Cameron, Nena Dimitrijević, Želimir Košćević, Cornelija Lauf, Aaron Levy, Jean-Hubert Martin, Catherine Millet, Klaus D. Pohl i Osvaldo Romberg.

S izložbom Future Post History koju u zvaničnom programu 53. venecijanskog bijenala predstavlja Ars Aevi, Braco Dimitrijević dalje razvija svoj originalni koncept post historije formuliran u njegovoj knjizi Tractatus Post Historicus (1976). Umjetnik definira posthistoriju kao “vrijeme koegzistencije različitih vrijednosti i modela, vrijeme pogleda iz više uglova, prostor bez jedne konačne istine”.

Dimitrijević dovodi u pitanje kriterije prema kojima su historijske vrijednosti konstruirane, naglašavajući slučajne i subjektivne interpretacije činjenica, predstavljajući raznolikost uporedno postojećih istina, modela i pluraliteta subjektivnosti. Umjetnikovom izjavom “Nema grešaka u historiji, čitava historija je greška”, Dimitrijevićev koncept posthistorije označava njegovu sveukupnu umjetničku filozofiju još od 1960-ih.

Od samog početka, umjetnik se pobunio protiv historijske, društvene i umjetničke stvarnosti. Umjesto toga, izložbom Future Post History on nudi poetsku interpretaciju kao alternativu historijskom načinu razmišljanja. Svoje učešće na promociji su do sada potvrdili najutjecajniji svjetski kritičari umjetnosti, među kojima su: Achille Bonito Oliva, kritičar umjetnosti i direktor 45. venecijanskog bijenala (1993), direktor Muzeja moderne umjetnosti u Saint Etienne-u, Želimir Koščević, zagrebački kritičar umjetnosti i Aaron Levy, profesor Univerziteta u Pennsylvaniji, Jean-Hubert Martin, generalni direktor Muzeja Palast u Duesseldorfu i Catherine Millet, utemeljiteljica i glavna i odgovorna urednica jednog od najutjecajnijih svjetskih časopisa koji prate dešavanja u polju suvremene umjetnosti.

radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak