Teatarski festival Avignon: Posjetitelji stoje po pola sata sa 'srebreničkom majkom' i šute

Radiosarajevo.ba
Teatarski festival Avignon: Posjetitelji stoje po pola sata sa 'srebreničkom majkom' i šute

Na prestižnom teatarskom festivalu u Avignonu tokom ove sedmice izvodi se Nadanje Srebrenica (Hope, Srebrenica), umjetnički projekt koji autorski potpisuju Haris Pašović, Lada Maglajlić i Enes Huseinćehajić

Poznata bh. glumica Irena Mulamuhić  našla se u jednoj od najpotresnijih uloga u karijeri - ulozi srebreničke majke koja traga za sedam članova svoje porodice. Dvadeset godina nakon genocida u Srebrenici, njihovi posmrtni ostaci još nisu pronađeni. Na festivalu u Avignonu, Irena svakog dana šest sati stoji u jednoj maloj sobi i čeka. Posjetioci imaju personalni susret sa ženom koja čeka svoje nestale i mogu osjetiti svu dubinu i tugu njenog svijeta.

Multimedijalni i multižanrovski umjetnički događaj sastavljen je iz tri segmenta - teatar, dokumentarni film i izložba. 

Haris Pašović i 'Nadanje Srebrenica' na festivalu u Avignonu

"Mnogo ljudi dolazi i veoma su dirnuti. Neki ostaju i po dva sata u našim prostorijama. Neki posjetitelji s našom Irenom Mulamuhić stoje dugo, po 15 minuta, čak i po pola sata, i šute. Direkcija Festivala je veoma zadovoljna, a mediji vrlo lijepo pišu o predstavi", izjavio je Haris Pašović za Radiosarajevo.ba u svom javljanju s festivala. 

Kritičar španskog El Munda dao je poseban prostor ovoj predstavi, između ostalog, napisavši: 

"Hladni plamen Srebrenice: Nastup pod nazivom Nada je razmišljanje o pokolju u Srebrenici koje izmiče senzacionalizmu koji bi trivijalizirao genocid... Nada u predstavi je iracionalna i racionalna. Srebreničke udovice i siročad žele zadržati iracionalnu nadu u povratak muškaraca i tinejdžera koji su tada odvedeni. Racionalno su uvjereni da će forenzičari završiti posao, dvadeset godina nakon posljednjeg velikog genocida u europskoj povijesti", napisao je kritičar El Munda

Uoči odlaska u Avignon, pitali smo redatelja Pašović šta Nadanje Srebrenica poručuje svijetu: 

"Mnogi mladi ljudi u Evropi, u svojim dvadesetim, nisu nikad čuli za Srebrenicu, a vjerovatno ni za druge krajeve svijeta gdje ljudi čekaju svoje nestale. Oni stariji gledaoci, pritisnuti drugim događajima: finansijska kriza, terorizam, Ukrajina, Grčka... potisnuli su i ono malo što su znali o Srebrenici. Bilo bi važno da gledaoci razumiju da je ključno da se žrtve pronađu, identificiraju i dostojanstveno, ljudski sahrane. U Srebrenici ima još 1.100 nestalih, u BiH 7.000. To je 7.000 porodica očajnih već 20 godina. Važno je da Institut za nestale BiH i Međunarodna komisija za nestale osobe u BiH, kao i slične institucije u drugim zemljama (Ruanda, Argentina, Čile, Bangladeš, Meksiko, Bolivija...) imaju potporu i istraju u svom časnom i teškom poslu. Pronaći i sahraniti pobijene ljude je minimum civilizacije koju čovječanstvo mora održati", rekao je Pašović u razgovoru za Radiosarajevo.ba.

East West Centar je jedini teatar s Balkana koji je učestvovao u glavnim programima dva najveća svjetska umjetnička festivala, u Edinburgu i Avignonu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak