SCMF: Osvrt na koncert Manhattan String Quarteta i Etnoakademika
Muzička akademija u Sarajevu i Manhattan String Quarteta (MSQ) još jednom su priredili nezaboravan muzički susret, susret umjetnika i publike, susret različitih različitih muzičkih vremena, susret različith tradicija.
Piše: Andrea Andrle, Muzička akademija u Sarajevu
U ovom susretu magiji stvaranja muzičke umjetnosti prisustvovalo je oko 400 ljubitelja muzike, što daleko prevazilazi kapacitete Doma Oružanih snaga BiH koje je tradicionalno mjesto održavanja Sarajevo Chamber Music Festivala. Njegovanje odnosa sa publikom i umjetnicima je u centru interesa ovog festivala, kako su o tome govorili dekan Muzike akademije Ivan Čavlović i izvršna direktorica SCMF Amila Ramović, ostaje u centru interesa. Na otvaranju je govorio i openi pjevač Ivica Šarić, dugogodišnji ministar kulture Kantona Sarajevo, koji je naglasio da je značaj ove veze neizmjeran i da je rast ovoga Festivala i dalje neizbježan, jer je on svake godine sve snažniji, kroz sve veći angažman umjetnika i publike.
Prva noć SCMF-a odmah je ilustrirala koncept "Out of the Box", koji je ove godine odredio Chris Finckel, umjetnički direktor Festivala i violončelista Manhattan String Quarteta. Publiku su na sceni prve večeri SCMF tradicionalno dočekali tradicionalni partneri Muzičke akademije i domaćini Festivala Manhattan String Quartet - Curtis Macomber (violina), Calvin Wiersma (violina), John Dexter (viola) i Chris Finckel (violončelo).
Na koncertu su konfrontirana tri djela – jedan rani gudački kvartet muzičkog revoluionara Beethovena (1770–1827), i jedan kasni, sasvim avangardan za njegovo vrijeme, uz, za BiH veoma značajni, Gudački kvartet savremenog američkog kompozitora Craiga Walsha r. 1971).
Koncert je otvoren izvedbom ranog Beethovenovog gudačkog kvarteta br. 2, op. 18, G-dur (1800), koji je jedno od dijela koja utemeljuju žanr klasične kamerne muzike, u kojem se osjeća snažan utjecaj Beethovenog učitelja Haydna. Krivulja stvaranja novog kroz razaranje starih pravila upravo se može pratiti kroz Beethovenov opus, do njegovog zrelog Kvarteta gudački kvartet br. 14, op. 131, cis mol (1826) koji se smatra vrhuncem kompleksnosti njegovog mišljenja i inovacija u umjetnikoj muzici njegovog vremena. Ovaj kvartet ima sedam stavova koji se izvode bez pauze, a i predstavlja veliki izavov za izvođače, izazov na koji je Manhattan Quartet uspješno odgovorio veoma nadahnutom izedbom koju je publika pozdravila dugotrajnim aplauzom.
"Out of the Box" je bio i spoj tradicionalne bosanske i savremene umjetničke muzike koji se neočekivano dogodio na otvaranju Sarajevo Chamber Music Festivala. Ansambl Etnoakademik (ovdje u sastavu: Dženana Aganspahić, Esma Sulejmanagić, Zerina Hodžić i Zorana Guja) koji pri Odsjeku za etnomuzikologiju Muzike akademije vode Tamara Karača-Beljak i Branka Vidović je izveo dvije tradicionalne pjesme iz BiH, i to De divojke ‘oćemo li brojke, brojkavica iz zapadne Hercegovine i Zapjevajte moji bijeli zubi, ganga sa planine Bjelašnica, koje su ilustrirale inspiraciju za Gudački kvartet (2011) Craiga Walsha koji je napisan kao narudžba Sarajevo Chamber Music Festivala.
Prva večer SCMF-a pokazala je da je veliki entuzijazam koji prati izvođače i organizacioni tim koji čine studenti i nastavnici publika prepoznala, i da se opravdano može očekivati da će izuzetna posjećenost prve večeri biti ponovljena i u nardnim večerima Festivala. A nadamo se i kvalitet umjetničkih programa!
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.