Sanel Redžić: Blistavi završetak Festivala gitare
Piše: Senka Hodžić, International Guitar Festival
Nakon serije odličnih koncerata kojima je počašćena publika trećeg Sarajevo International Guitar Festivala, na kojima su u Domu OS BiH nastupili umjetnici iz nekoliko zemalja Evrope i svijeta, za kraj je ostavljen poseban događaj: nastup jednog od najperspektivnijih mladih gitarista sa naših prostora - Sanela Redžića. Prije samog početka koncerta, priliku za obraćanje prisutnima iskoristio je direktor SIGF-a Đani Šehu, zahvalivši se svima koji su na različite načine doprinijeli uspješnoj organizaciji i održavanju Festivala, bez obzira da li se radi o takmičarima, umjetnicima, organizacijskom timu ili publici koja je sve događaje strpljivo pratila.
Zahvaljujući viziji i entuzijazmu organizatora, jasno je da sarajevski festival gitare postaje veoma značajan događaj u festivalskom kalendaru Sarajeva i BiH, ali i na gitarističkom kalendaru regiona i šire.
Mladi gitarist Sanel Redžić, nije skrivao zadovoljstvo što nastupa u svojoj zemlji. Umjetnički put započeo je muzički se obrazujući prvo u rodnoj Tuzli, a potom na Muzičkoj akademiji Franz Liszt u Weimaru, te je uspješnu karijeru nastavljao graditi pohađajući brojne majstorske radionice kod istaknutih profesora i koncertnih umjetnika. Ostvario je uspješne nastupe i bio nagrađivan na nekoliko značajnih međunarodnih takmičenja. Pažnju domaće javnosti 24-godišnji gitarist ponovno je privukao kada je prije nekoliko mjeseci na Internacionalnom takmičenju gitarista u Tokiju osvojio prvo mjesto, čime je nestrpljenje do njegovog ponovnog nastupa u domovini neprestano raslo. Na sinoćnjem koncertu predstavio se sa nekim od najljepših i najznačajnijih djela gitarističkog repertoara, ali i djelima koja za njega samog imaju osobitu vrijednost.
Nastup je započeo sa zasigurno jednom od najznačajnijih kompozicija gitarističkog repertoara Asturias I. Albeniza koja predstavlja izuzetno interpretativno i tehnički kompleksno djelo, ali u kojem je nadasve iskazao svoju moć interpretacije i nadahnutost u umjetničkom prezentovanju muzičkog sadržaja. Nakon toga, uslijedila je Sonata Romantica M. M. Poncea, četverostavačno djelo koje predstavlja svojevrsni omaž Schubertu, a potom i solo pjesma Lob der Thranen njemačkog majstora lieda, u transkripciji za gitaru. Oba djela zahtijevala su pažljivo fraziranje, suptilno dinamičko nijansiranje, te spretne prijelaze između kontrastnih cjelina, što je Redžiću i uspijevalo. Posljednja kompozicija La Catedral A. Barriosa-Mangorea za mladog umjetnika je posebno značajna jer ga je, prema njegovim riječima, III stav Allegro solemne potakao da se ozbiljno posveti karijeri klasičnog gitariste.
U drugom dijelu koncerta Redžić se predstavio sa Fantasiom R. Gerharda i Passacagliom A. Tansmana, djelom koje predstavlja autorovu fascinaciju Bachom, te poznatom Ciaconnom BWV 1004 koju je veliki kompozitor stvarao boreći se sa teškom spoznajom o smrti prve supruge. Mekoća i emotivnost koja izvire iz svakog tona isprepletena sa nitima Bachove specifično kompleksne kompozicione tehnike u Redžićevoj interpretaciji zazvučala je vrlo nadahnuto, te je ovom kompozicijom uspješno okončao nastup pred sarajevskom publikom. Prisutni su, oduševljeni nastupom, Redžića vratili na scenu nekoliko puta a on im se odužio sa dva kratka i dopadljiva bisa. Nižući uspješne nastupe od kojih sinoćnji predstavlja još jednu stavku u njegovoj blistavoj nadolazećoj karijeri, Sanel Redžić gitarističko je ime o kojem ćemo još dugo slušati, a svojim svijetlim primjerom može postati inspiracija za mlade sunarodnjake koji marljivim radom nastoje pronaći vlastiti put u svijetu gitarističke umjetnosti.
U fotogaleriji pogledajte nekoliko prizora sa koncerta Sanela Redžića.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.