Premijerno izvedena Opera "Gallantry" u NPS: Pogledajte dio atmosfere
Na sceni Narodnog pozorišta u subotu, 28. juna s početkom u 19:30 sati, premijerno je izvedena spektakularna opera Gallantry kompozitora Douglasa Moora, uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom je dirigovao maestro Bakir Samardžić, u režiji Aleksandra Nikolića.
Ovom premijerom Opera Narodnog pozorišta Sarajevo zaokružila je trilogiju američkih kompozitora Gian Carla Menottija, Georgea Gershwina i Douglasa Moora.
U predstavi su učestvovali Opera NPS, članovi Baleta NPS i Sarajevska filharmonija. U operi Gallantry uloge će ostvariti: Jana Cvetković, Hana Salihović, Ermin Ašćerić, Erol Ramadanović i član baletnog ansambla Ivan Salonski.
Baletni ansambl čine: Jovana Milosavljević Lovrenović , Sabina Sokolović, Selma Štrbo, Nadža Pušilo/Marijana Marić, Til Čmančanin, Ivan Salonski, Bulat Gareev i Goran Staniškovski/Denis Zhuchenko.
Femicid u Hrvatskoj: U Sloveniji uhapšen osumnjičeni za ubistvo u Međimurju
"Gallantry je opera koja svjesno ulazi u jezik sapunice kako bi ga razoružala iznutra. U njenom jezgru je kritika jednog društvenog modela koji je ženama obećavao identitet kroz potrošnju, a zapravo ih pretvarao u potrošačice sopstvenih frustracija. Sapunice, proizvod sredine vijeka, bile su reklame sa radnjom. Snovi američkih domaćica o ljepoti, ljubavi i dostojanstvu bili su filtrirani kroz idealizovane junakinje koje su živjele tačno onako kako im reklame nalažu.
U toj perverziji snova - gdje utjeha dolazi u obliku sapuna, voska i ruža - Gallantry nalazi svoj ironični ton. I upravo zato je opera: jer zna da podigne kič na pijedestal samo da bi ga oborila. Kada opera imitira sapunicu, a sapunica je već imitacija života, nastaje dvostruka refleksija. Gallantry koristi ovu dvostruku distancu da bi precizno secirala jedno doba: Ameriku 1950-ih, kada su žene bile zatvorene u domu, zatrpane poslovima i usmjerene ka nedostižnom idealu ženstvenosti. Televizija im je davala eskapizam, ali pod uslovom da ostanu taoci reklama. Savršena žena iz sapunice nije postojala, ali proizvodi koje je koristila - sapuni, voskovi, kreme - bili su stvarni. Ova opera nas poziva da slušamo, ali i da gledamo pažljivo: u svijetu u kojem je i ljubav samo reklama, šta ostaje autentično?" zapisao je reditelj Aleksandar Nikolić.
Spektakl u Narodnom pozorištu: Opera Gallantry premijerno u Sarajevu
U sklopu premijernog izvođenja opere Gallantry izvedena je i opera buffa Telefon kompozitora Gian Carla Menottija, u režiji Aleksandra Nikolića, uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom je dirigovao maestro Bakir Samardžić, te broadwayska jazz opera Blue Monday kompozitora Georgea Gershwina, također u režiji Aleksandra Nikolića i pod dirigentskom palicom maestra Samardžića.
U naslovnim ulogama u operi Telefon nastupili su Aida Čorbadžić i Erol Ramadanović, a publika je imala priliku uživati i u nastupu članova baletnog ansambla Narodnog pozorišta Sarajevo. Scenografiju je potpisao Josip Lovrenović, kostime Ata Omerbašić, dok je koreografiju osmislio Aleksandar Ilić.
U jazz operi Blue Monday uloge su ostvarili: Ileš Bečei, Melisa Hajrulahović-Tomić, Tomislav Perić, Siniša Markanović, Nedim Bašić, Adis Ismić, Željka Katavić Pilj, Dorijan Marić, te članovi baletnog ansambla NPS. Koreografkinja je bila Belma Čečo Bakrač, scenograf Josip Lovrenović, kostimografkinja Senka Ranosavljević, a dizajner svjetla Moamer Šaković.
Prvo reprizno izvođenje zakazano je za ponedjeljak, 30. juna s početkom u 19:30 sati.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.