Pogledajte kako je bilo na otvorenju MESS-a
Sinoć je u Sarajevu predstavom 'Evropejci', češkom produkcijom Boca Loca Lab u režiji Jiříja Adámeka, otvoren 52. Internacionalni festival MESS.
Predstava je prikazana u Narodnom pozorištu , a pored nje, prvog dana festivala održan je i koncert Davida Gazarova, predstava 'Moj sin samo malo sporije hoda' (Bosansko narodno pozorište Zenica), te predstava 'Deda ne voli sving' u SARTR-u.
Ovogodišnji MESS u znaku slobode
Ovogodišnji, 52. MESS bavi se u svim svojim segmentima pitanjem slobode – misli, izražavanja, dijaloga, stvaranja. Podsjećajući da je i tokom prethodnih godina bilo pokušaja 'discipliniranja' samog Festivala, Mustafić je još prije početka Festivala istakao da će samo otvaranje kao i cijeli Festival proteći u znaku centralne teme - slobode.
Tako je ovogodišnji MESS, u duhu nedavnih događanja sa članicama grupe Pussy Riot, svojim obraćanjem otvorila rediteljica i koreografkinja Julie Dossavi, nakon što je bh. glumica Maja Izetbegović pročitala završni govor Nadežde Tolokonikove sa suđenja članicama Pussy Riota.
Ovim je označen početak Festivala čije će ovogodišnje izdanje biti posvećeno različitosti, slobodi propitivanja društvene stvarnosti, slobodi izbora identiteta, slobodi umjetničkog izraza i slobodi kritičkog mišljenja.
Kako je istaknuto u isječku iz završnog govora Tolokonikove, performans Pussy Riot je oblik građanske akcije u okolnostima kada su osnovna ljudska prava, građanske i političke slobode ugušene od strane korporativnog državnog sistema.
''Strast, otvorenost i naivnost superiorne su nad licemjerjem, podmuklošću i vještačkom pristojnošću koja prikriva zločine. riječi smatram da smo poražene. Baš kao što ni disidentni nisu bili poraženi, iako nestali u psihijatrijskim bolnicama i zatvorima oni su presudili režimu'', poruka je ovog obraćanja.
Kao umjetnica afričkog i evropskog identiteta, Julie Dossavi istakla je kako je kao dijete često bila žrtva rasizma.
''Mnogo sam propatila kako bih uspjela, kao žena, kao crnkinja, morala sam biti nadprosječna, izvanredna'', ispričala je dio svoje afričko-evropske priče Julie Dossavi. Ona je naglasila kako je upravo zahvaljujući umjetnosti uspjela da se izrazi i postane sretna žena.
''U ime različitosti i slobode proglašavam 52. Internacionalni festival MESS otvorenim!'', rekla je Dossavi.
Predstava 'Evropejci': Prvi ovogodišnji kandidat za nagradu 'Sound of Mess'
'Evropejci' Jiříja Adámeka bazirani su na tzv. zvučnoj poeziji (sound poetry) - pjevanom govoru koji potencira zvučnu formu izgovorenih riječi. Dvije glumice i dva glumca prezentiraju tekstualni sadržaj predstave kroz niz ključnih riječi i fraza karakterističnih za globalnu društvenu situaciju i specifičnu poziciju evropske unije u njoj.
Uz dosta simbolike i humora, kroz reducirana izražajna sredstva, Adamek pretresa pitanje evropskog identiteta i deklarativnog suživota, položaj pojedinca u nametnutom jednoumlju, a sve kroz reference na masovne medije.
Uigran glumački kvartet na sceni je pokazao visoki stepen koncentracije i zadivljujuću verbalnu tehniku, koja je u određenim momentima sezala do granica beatboxa.
Svojom auditivnom dimenzijom i u tom smislu visokim izvedbenim nivoom, ova je predstava prva ovogodišnja kandidatkinja za nagradu 'Sound of Mess' kojom Radiosarajevo nagrađuje upotrebu zvuka i muzike u u predstavama.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.