Nova, velika predstava BNP-a: Drang Nach Westen (Prodor na zapad) inspirirana je izbjegličkom krizom
Izbjeglička kriza i tragična sudbina dječaka Aylana koji se utopio u brodolomu izbjegličkog čamca, potakli su autorski tim predstave Drang nach Westen (Prodor na Zapad) u kreativnom procesu.
Također, ova predstava govori o aktuelnom problemu napuštanja i odlaženja pojedinaca i kompletnih porodica iz BiH, te o dilemama i nedoumicama osoba koje odlaze iz BiH i onih koje oni ostavljaju.
Predstava je nastala po ideji i režiji Lajle Kaikčije, a po naručenom dramskom tekstu Dragana Komadine.
U Bosanskom narodnom pozorištu Zenica, predstava će imati svoja dva premijerna izvođenja:
- Pretpremijera u utorak, 5. aprila 2016. godine u 19.30 sati, u sklopu Međunarodne kulturne manifestacije Zeničko proljeće, te
- Svečana premijerna izvedba u petak, 6. maja 2016. godine u 19.30 sati, u sklopu otvaranja XV Festivala bh. drame Zenica 2016.
Scenografiju i izbor kostima za ovu predstavu potpisuje Sabina Trnka, kompozitor je Igor Kasapović, dok glumački ansambl predstave čine Izudin Bajrović, kao gostujući glumac, inače prvak Drame Narodnog pozorišta Sarajevo, te glumci Bosanskog narodnog pozorišta Zenica - Saša Handžić, Uranela Agić-Burina, Lana Delić i Enes Salković.
Danas je održana konferencija za medije povodom pretpremijere predstave Drang nach Westen. Riječ je o petoj premijeri na Velikoj sceni, a u okviru 66. pozorišne sezone 2015/16., te o 711. premijeri Bosanskog narodnog pozorišta Zenica.
Na konferenciji za medije, direktor BNP-a Zenica, Hazim Begagić je istaknuo da se radi o važnom projektu Bosanskog narodnog pozorišta Zenica jer je ovo treća premijera u okviru manifestacije Zeničko proljeće, a ujedno i svojevrsna uvertira za XV Festival bosanskohercegovačke drame, koji će se održavati od 06. do 15. 5. 2016. godine. Također, Begagić je istaknuo da je osobita sreća bila dobiti dramski tekst koji tematizira pomenute probleme, a koji je napisao bh. dramski pisac Dragan Komadina.
Autor dramskog teksta, Dragan Komadina je istaknuo kako je podstaknut problemom sirijskih izbjeglica, a zahvaljujući ideji Lajle Kaikčije odlučio priču smjestiti u Zenicu. Tako se globalna priča nastanila na mali prostor tvoreći dramu o običnoj, ni po čemu posebnoj zeničkoj obitelji, što tematiku predstave čini osobito zanimljivom.
Rediteljica Lajla Kaikčija se osvrnula na značaj predstave jer ona predstavlja snažan odraz trenutka u kojem živimo. Sasvim je prirodno na scenu danas postavljati pozorišnu predstavu upravo ove tematike, koja ostaje budućim naraštajima kao historijsko svjedočanstvo o prošlosti, odnosno o našoj sadašnjosti. Također, rediteljica se prisjetila pronalaska tijela dječaka Aylana čija tragična sudbina je bila presudna za nastanak ideje ovog pozorišnog projekta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.