Kraljevstvo marketinga oduševilo učesnike
Top-događaj, koji je danas u Sarajevu okupio marketinške eksperte – Marketing Kingdom (Kraljevstvo marketinga), završen je. Jednodnevna konferencija na kojoj je predavala krema svjetskog marketinga i koju je posjetilo više desetina lokalnih profesionalaca u ovoj branši, okončana je, ocjene su učesnika, veoma uspješno.
Izvještaj sa prve sesije: Bh. firme moraju koristiti društvene mreže
Većina je izrazila ocjenu da su predavači donijeli iskustvo koje će biti vrlo značajno za bh. tržište digitalnog marketinga, koje još uvijek pravi svoje prve, prave korake. Neke prezentacije bile su vrhunske, a neke „samo“ dobre, no bitno je da je skup ispunio svoj cilj: da učesnici s njega odu „pametniji“ i nešto iskusniji.
Kako nam je rekla Ivona Milas, jedna od učesnica (ispred partnerske organizacije), koja je iskusni korisnik i znalac društvenih medija u BiH, sa ove konferencije odnosi vrijedne lekcije koje će primijeniti u praksi.
Naučili par trikova
“Koliko god poznajem društvene mreže, danas sam ipak naučila par trikova koje svakako namjeravam primijeniti uskoro”, kazala je Milas za Radiosarajevo.ba
Za naš portal govori i Selma Riđanović-Kenović, direktorica marketinga i komunikacija UniCredit banke u BiH, koja je konferenciju ocijenila izuzetno značajnom. Prvo, jer su bh. marketinški profesionalci u prilici da vide i čuju ljude koji su odgovorni za ogromna područja i velike brendove. Potom, ističe naša sagovornica, kako je BiH na početku razvoja digitalnog marketinga, trenutak održavanja skupa vrlo je relevantan.
I ona je stava da su neka predavanja bila malo bolja od ostalih, i napominje da je za učesnike najvažnije kada iz praktičnih primjera nauče kako nešto radi ili ne. Riđanović-Kenović nam otkriva i da je vidjela dvije stvari koje će replicirati u svojoj kompaniji, vrlo brzo.
A pred kraj prve sesije, nakon prezentacija Delphine Remy-Boutang i Annemieke Bossen, koja je na bh. publiku ostavila pozitivno snažan dojam, predavao je Timothy White iz Novartisa, koji je govorio o specifičnostima farmaceutskog marketinga.
Timothy White
Nakon njega, obratio se Andrea Monaci, koji se sklonio s akcenta društvenih medija, čemu su težili ostali predavači. Fokus njegove prezentacije bio je u tezi „probleme u prodaji može popraviti samo marketing“. Monaci, inače direktor marketinga u HP-u, poručio je više puta lokalnim profesionalcima da ne idu sami u ideje, već da se obavezno konsultuju s odjelom prodaje.
Nakon pauze, na podij za predavače izašao je renomirani Lillo Buhnik, jedan od direktora u Unileveru, koji je prisutnim u početku izlaganja naglasio da moraju biti veoma jasni oko poruke koju šalju (potencijalnim) klijentima.
Lillo Buhnik
Buhnik je također podvukao važnost logoa, uz riječi da brendovi nisu samo brendovi: najjači među njima zapravo su logoi. Mišljenja je Bruhnik i da masovni marketing polagano umire, a njegova prezentacija okončana je sjajnim citatom poslovnog učenjaka Petera Druckera: Jedini način da se predvidi budućnost jeste da se ona stvori.
Sarajevo Marketing Kingdom organizovao je The PWorld (Dubai), u saradnji sa generalnim sponzorima: ASA Group, Euromedia i ProEvent, zlatnim sponzorom Međunarodnim aerodromom Sarajevo, te medijskim partnerima: TV1, Oslobođenje, magazin Gracija, RSG i RSG1, iStudio, portalima Radio Sarajevo i Identitet, te uz podršku portala Bljesak.info, Posao.ba i Media Marketing, kao i gradskog vodiča Sarajevo Navigatora
Potom smo mogli čuti i Simona Dupuya, čelnika Odjela za online oglašavanje u Expediji. On je učesnike naučio šta predstavlja pojam SoLoMo (socijalno-lokalno-mobilno), te je podvukao kako investicija u socijalne medije više nije posao iz zapećka, nešto za razmatranje ili hobi za slabije radnike.
Savjeti iz American Expressa
Dupuy je prezentirao i relativnu nepoznanicu za bh. tržište: tzv. Open data (otvoreni podaci), ideju o tome da određeni podaci trebaju biti dostupni svima, kopirani po želji, bez restrikcija i brige i autorskim pravima
Pretposljednji je predavao Jason Hughes iz Britanske Sky Broadcasting grupe, koji je podijelio znanje o AVMS-u, te je, na primjeru vlastite kompanije, detaljno razradio šta to znači plasman proizvoda.
Justin Hannemann
Direktor marketinga American Expressa Justin Hannemann izjavio je kako smatra da svijet postaje više lokalan, a njegova prezentacija sastojala se od sljedećih savjeta marketinškim profesionalnicma u BiH: lokalizirajte komunikacije, stvarajte vrhunske proizvode, snažno se pozicionirajte, imajte pouzdane i odane partnere, realistično planirajte i, ono što se jako rijetko radi u BiH – detaljno istražujte.
Iako je bilo predviđeno da se učesnicima obrati putem Skypea, zbog jako loše internet veze, pogotovo u prvom dijelu sesije, Sebastian Micozzi iz PepsiCo. na kraju nije održao prezentaciju
Također, ono što treba za kraj primijetiti jeste i slaba interakcija učesnika konferencije, i ovako, 'uživo', i digitalnim putem, što se ne očekuje od skupa koji okuplja marketinške eksperte.
Počeo SMK
Trik je u personaliziranom marketingu
Investicija u marketing je kao krv koja oživljava
Usmena predaja - najbolje marketinško sredstvo
Važno je šta drugi govore o vašem brendu
Svjetski stručnjaci na SMK
Kosta Petrov, organizator Sarajevo Marketing Kingdom
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.