Galerija Duplex: Résidents de la République

Radiosarajevo.ba
Galerija Duplex: Résidents de la République

U Galeriji Duplex u Sarajevu ('stakleni gradu' na Ferhadiji), u okviru festivala Modul Memorije otvorena je instalacija  Résidents de la République, Andreja Đerkovića (2009)

Rad je nastao na osnovu jedne fotografije objavljene u dnevnim novinama Le Temps (Genève) na kojoj je prikazan protest ljudi bez dokumenata (sans papiers) ispred zgrade Ministarstva Rada u Parizu (Ministere du travail). Na fotografiji, protestanti nose transparente na kojima je crtež jednog od francuskih nacionalnih simbola MARIANNE uz natpise Liberte, egalite, fraternite (sloboda, jednakost, bratstvo). No, što me je privuklo toj fotografiji, jeste da u sredini cijele te grupe protestanata stoji znak zabrane prometovanja, tj. da je nesvjesno cijela grupa postavljena oko saobraćajnog znaka za zabranu prometovanja u jednom smjeru.

Stavljajući znak zabrane, umjesto trikolorne kokarde na Frigijansku kapu (bonnet Phrygian) koja se u Francuskoj još zove i kapa Slobode (bonnet de la Liberté), kroz Marianne kao nacionalni simbol, te kroz rad „Résidents de la République“ cilj ove intervencije u prostoru jeste prikazati odnos unutar te iste nacije, koji je daleko od zvaničnog Liberte, egalite, fraternite i koji se gotovo svakodnevno može osjetiti kroz ugrožavanje osnovnih prava na život, odnos prema imenu i boji kože pri zapošljavanju, pa sve do naziva ološ (racaille) kojim je aktualni Predsjednik Nicolas Sarkozy nazvao stanovnike predgrađa Pariza u vrijeme socijalnih nemira 2007.godine. Ukinućem sa kokarde PLAVE boje, koja predstavlja pravdu i odanost, te ostavljajući BIJELU koja predstavlja nadu i nevinost na CRVENOJ podlozi koja predstavlja hrabrost, znak zabrane postaje vizualna slika današnjeg francuskog društva u kojemu nada i nevinost, pa na kraju i hrabrost, stoje nasuprot (ne)pravde koja se svakodnevno vrši u zemlji koja se toliko hvali kao zemlja ljudskih prava.

Dajući kokardi novi vizualni kontekst u smislu zabrane, njena namjena se vraća na prvotnu zadaću, gdje je izraz „kokarda“ u početku korišten od strane nacionalista i republikanaca (Maurice Barrès) na kraju XIX stoljeća, čiji se odnos prema strancima može doslovno preslikati danas, na početku XXI stoljeća, kaže o svom radu Andrej Đerković.



 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak