Alma Ferović Fazlić: U mjuziklu improvizacijama nema mjesta
Jeste li spremni za The time of your life!
Institut za muziku, teatar i multimediju iMTM priprema nam treći po redu mjuzikl. Ovaj put riječ je o adaptaciji filma Prljavi ples iz 1987. godine. Premijera ovog mjuzikla biće upriličena 9. juna u Bosanskom kulturnom centru.
Nakon dva poslijeratna bh. mjuzikla Footloose i Briljantin iMTM će ovaj put u okviru proslave 60. godina Muzičke akademije Sarajevo publiku obradovati Prljavim plesom.
Razgovarala: Elma Behram, Radiosarajevo.ba
U potrazi za nečim što će biti drukčije, odlučili su adaptirati vjerovatno najpoznatiji film svih vremena Prljavi ples u kojem je akcent na plesnim koreografijama, rekla je Alma Ferović Fazlić, rediteljica i direktorica Instituta za muziku, teatar i multimediju, koji zajedno sa Muzičkom akademijom Sarajevo producira mjuzikl.
"Iako smo sa oba mjuzikla zaista napravili jednak bum, svaki od njih je potpuno drugačiji. Briljantin je jedna lagana i vesela priča koju smo uradili više kao koncertno izvođenje sa dijalozima i plesom dok je Footloose prikazao tamniju atmosferu sa sjajnom dramom i fenomenalno efektnom muzikom i koreografijom. Tragali smo za nečim što će opet biti drugačije, tako da smo odlučili adaptirati vjerovatno najpoznatiji film svih vremena Prljavi ples u kojem je akcent na plesnim koreografijama. Selekcija aktera je napravljena nakog dužeg traganja za adekvatnim izvođačima a kao i prošlih godina imamo goste predstave Mirvada Kurića i Semira Krivića profesionalne glumce koji će igrati neke od naslovnih uloga".
Plesačke sposobnosti bile su ključne pri izboru kandidata, ističe Alma Ferović-Fazlić.
"Svi kandidati koji su prisustvovali audiciji su prije svega morali posjedovati plesačke sposobnosti od kojih su neki morali poznavati i latino plesove i tu nije bilo kompromisa. Postavu radi toga čini kombinacija aktera iz Briljantina i Footloose mjuzikla, ali smo ekipu proširili vrhunskim plesačima iz klubova Aster, Shadows i Astorija koji u predstavi također glume i pjevaju. Svaka od predstava koje radimo upravo iz ovog razloga ima dodatni šarm, jer glavne uloge nekad igraju osobe koje se bave posve drugim strukama. Meni lično ono najdraže u ovim projektima jeste vidjeti nekog plesača kako dobro glumi ili pjevača koji sjajno pleše obzirom na to da još uvijek nemamo edukativnu platformu koja proizvodi ovu vrstu izvođača, jednostavno rečeno "tri u jedan" glumca, pjevača i plesača".
Publika voli mjuzikle i nije slučajno da najviše pozorišta npr. u Londonu kao epicentu muzičkog teatra, budu prepuna svaku noć, priča nam sagovornica.
"Naravno da faktor brojnosti turista i pozorišne kulture koju njeguju od malih nogu igra veliki faktor, ali je istovremeno i ponuda različitih događaja ogromna pa ipak "vladaju" mjuzikli. Mnogo se ulaže i u marketing predstava, tako da rezultat mora doći. Iz ličnog primjera koji se ogleda u interesu publike za naše predstave tvrdim da kada napravite nešto drugačije, atraktivno, zabavno, veselo i lijepo za gledati, a još posebno kada to sve izvode vrijedni, kreativni i iznad svega talentovani mladi ljudi, do karata je najteže doći".
Poznavaoci teatra će reći kako je mjuzikl najzahtjevniji pozorišni žanr u smislu produkcije, no to nije obeshrabrilo entuzijaste iMTM-a da se upuste u još jednu avanturu.
Producirati mjuzikl je veoma skupa i zatjevna "igra" ali prijem i dosadašnja podrška publike je bila više od onog što smo mogli sanjati, ističe Ferović Fazlić.
"Upravo ta misao nas vodi kroz bez pretjerivanja, dugi i mukotrpni proces priprema i doslovno daje energiju da se borimo. Mi smo privatna produkcija koja se finansira od prodaje ulaznica što uglavnom nije dovoljno ni da se pokriju troškovi repriziranja. Uvijek tragamo za dodatnim izvorima novca jer kada već spremite nešto toliko kompleksno onda je najveći gubitak spoznaja da šira publika koja je željna, neće moći gledati mnogo repriza samo iz finansijskih razloga".
U mjuziklu improvizacijama nema mjesta
Ferović Fazlić pojašnjava kako nema kompleksnije forme za realizaciju u tehničkom smislu jer je sve podređeno preciznom tajmingu koji niti jednog trena ne smije zakazati.
"Svaki od segmenta, a tu mislim i na opremu i na izvođače su usko vezani jedan za drugi do te mjere da recimo jedna zaboravljena riječ iz scenarija ili kašnjenje slike ili tona može prouzrokovati zaustavljanje performansa. Improvizacijama gotovo da i nema mjesta jer sve ide live i svaka greška je itekako uočljiva. Obzirom da ne posjedujemo tehničku opremu bez koje je nezamislivo realizirati mjuzikl poput headset pozorišnih mikrofona i mnogih scenskih efekata, veoma smo zadovoljni svim što smo do sada postigli. Naravno to nas ne zadovoljava jer svaki put želimo biti još bolji".
Premijera u Bosanskom kulturnom ventru
Iako je dom produkcija iMTM-a uvijek bilo Narodno pozorište Sarajevo, ove godine iz opravdanih razloga premijera mjuzikla Prljavi ples će biti održana u Bosanskom kulturnom centru.
"Ove godine upravo u vrijeme naše premijere vršit će se adaptacija u samoj dvorani, radi čega nismo mogli pronaći termin. Željeli smo zadržati kontinuitet ljetnih premijera posebno u godini obilježavanja 60. godina Muzičke akademije Sarajevo. Ipak, nadamo se da ćemo reprizna izvođenja realizirati u NPSu jer tu i pripadamo i tu smo naišli na veliko razumijevanje menadženta kojem se zahvaljujem".
Kao magistrica Royal Academy of Music na Odsjeku za muzički teatar u Londonu Alma s pravom može upoređivati rad ovdje i u centru vrhunskih mjuzikala.
"Obzirom da se radi o spoju muzike, glume i plesa pripreme za jedan mjuzikl su veoma kompleksne i traju duže nego za druge predstave ili koncerte. Naime sva tri segmenta se spremaju odvojeno, da bi se potom integrirali u jednu cjelinu. To je zapravo i najteži trenutak za sve članove kreativnog tima ali i izvođače jer tada shvatate koliko stvari može ili ne može funkcionisati na sceni a pritom vremena ne ostaje bas mnogo do premijere. Zato vani postoji mjesec dana predpremijera koje su komercijalno otvorene za javnost ali iste svaku noć gleda cijeli kreativni tim, koji mijenjaju predstavu dan za danom a nerijetko upravo vodeći se reakcijama publike. Mi imamo tu "privilegiju" da nažalost sve skupa moramo sastaviti u maksimalno dva dana! Raditi ovakve predstave posebno kod nas je veoma rizično jer su potrebni puno bolji finansijski uslovi obzirom da su mjuzikli najskuplja muzičko-scenska forma, a pritom okuplja više desetina ljudi ljudi na i iza scene".
U epicentru muzičkog teatra londonskom West End-u u originalnoj glumačkoj podjeli mjuzikla Lord of the Rings Alma je odigrala 492 predstave.
"Igrati u bilo kojoj predstavi više stotina puta je orgomno iskustvo. Imala sam sreću igrati u Lord of the Rings ali još važnije za mene biti dio najužeg tima dok je nastajala, čak četiri pune godine. Mogu reći slobodno da ću posebno iz te priče crpiti doživotnu energiju, znanje i vještine koje sam stekla. To je ono najvažnije za svakog izvođača, jer kada savladate teoriju bez prakse u muzičkom teatru niste znalac. Voljela bih ponovo zaigrati u istoj predstavi, jer bih danas imala još više zrelosti i sigurno bih sve sasvim drugačije gledala".
Prljavi ples producira Institut za muziku, teatar i multimediju u saradnji sa Muzičkom akademijom Sarajevo i plesnim klubom Aster iz Sarajeva.
Iako će mjuzikl premijerno biti prikazan u BKC-u, karte koje će već od ponedjeljka 11. maja biti u prodaji, moći će se kupiti na blagajni Narodnog pozorišta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.