Alena Baeva - Savršena, uzvišena, vanzemaljska

Radiosarajevo.ba

Takav pianissimo nikada do sada niste imali priliku čuti u dvorani Narodnog pozorišta u Sarajevu. To Alena Baeva uz pratnju Sarajevske filharmonije pod ravnanjem Uroša Lajovica započinje prvi stav Sibeliusovog Koncerta za violinu i orkestar. 

Ako je suditi po događaju kojim je otvorena nova koncertna sezona Sarajevske filharmonije, očekuje nas sjajni muzički momenti. Dolaskom direktorice Samre Gulamović na čelo orkestra i zahvaljujući sve češćim gostovanjima vrhunskih solista i kvalitetnih dirigenata koji znaju iz naših muzičara izvući maksimum, ljubitelji muzike u Sarajevu  sve češće se mogu pohvaliti da su prisustvovali koncertnom događaju svjetskog nivoa. 

Tako je bilo i sinoć u prepunoj dvorani narodnog pozorišta u Sarajevu. 

Več u prvom izvedenom djelu, Mozartovoj Simfoniji br. 29, Lajovic je suvereno zavladao orkestrom i dočarao djelo onako kako ga je tada osamnaestogodišnji bečki klasičar i napisao - razdragano, poletno i sa puno kontrasta.

Brahmsove Varijacije na Haydnovu temu koje su uslijedile, predstavljaju pravo osvježenje repertoara Sarajevske filharmonije. Temu u orkestarskoj verziji ovog djela (postoji i ona za dva klavira) započinju duvači, a sinoć je to bio i jedini nesiguran momenat tokom cijelog koncerta. Duvači su godinama bili najslabija karika sarajevskog orkestra, no uz pojačanje od šest muzičara koji su u orkestar stigli iz SAD (zahvaljujući suradnji sa BH-Američkom akademijom nauka i umjetsnoti), ovaj problem se rješava. Srećom, ova nesigurnost u sinoćnjoj izvedbi trajala je tek nekoliko taktova, da bi vrlo brzo orkestrom zavladala relaksacija i osjetno uživanje u muziciranju. Orkestracija ovog Brahmsovog djela je veoma specifična, a neobična je i sama tema, s obzirom da se proteže na deset taktova (5 + 5), umjesto, u to vrijeme uobičajenih, osam (4+4). Devet varijacija koje slijede i finale rezultat su prostrane kompozitorove imaginacije, koja je stavovima udahnula čitav niz raspoloženja. Puno entuzijazma i muzikalnosti pokazali su sarajevski muzičari u ovoj zahtjevnoj kompoziciji čije je veliko finale sinoć uistinu zvučalo  'carski'.  

O Aleni Baevoj do sada smo u nekoliko navrata pisali, a prošle godine objavili smo i intervju sa ovom karizmatičnom umjetnicom koju danas smatraju za jednu od najboljih mladih violinistica na svijetu. Ona je sposobna na svom instrumentu istovremeno izvući toliko boja i vući nekoliko neovisnih tonskih nizova, da imate osjećaj da slušate dvije ili tri violine. Pri tom u muziku unosi toliko energije i strasti, a sve to radi s nevjerovatnom lakoćom, bez grča i pretjeranog dramatiziranja. Drugi stav ovog koncerta bio je naprosto čaroban. I sam dirigent Lajovic, koji je u karijeri upoznao mnoge sjajne muzičare, bio je oduševljen izvedbom Alene Baeve, što je rezultiralo njihovim dugotrajnim zagrljajem, dok je publika muzičare ispraćala ovacijama. Nakon toga, violinistica nas je nagradila bisom. U potpunoj tišini, pred oduševljenim auditorijem, izvela je solo iz jednog gudačkog kvarteta P.I. Čajkovskog.

A Čajkovski će obilježiti i naredni koncert Sarajevske filharmonije najavljen  za 11. oktobar. Dolaze nam gosti iz Turske - dirigent Hakan Sensoy i violinista Cihat Askin, koji će izvesti poznati Koncert za violinu i orkestar ovog ruskog kompozitora.  


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak