Trikovi kojima vas tjeraju da trošite više

Radiosarajevo.ba
Trikovi kojima vas tjeraju da trošite više

Timovi stručnjaka, među kojima su psiholozi, ekonomsiti, sociolozi, godinama već usavršavaju na koji način supermarketi od kupaca mogu izmamiti što više novca. U finansijskom smislu - ako smo organizirani i disciplinirani, kupovina u supermarketima može imati svoje prednosti u odnosu na kupovine u obližnjim granapima.

Upravo zato je važno da znate kojim sve to trikovima velike trgovine pokušavaju da vas 'omađijaju'. Listu prenosimo s portala 'Namirnice.ba'

1. Marketi često sakrivaju osnovne namirnice na zadnjim policama, na kraju marketa, kako bi prošli cijeli i usput kupili što više nepotrebnog,  prije nego kupite litar mlijeka ili po šta su vas već poslali.

2. Proizvodi koje supermarketi zaista žele da kupite se nalaze na nivou ravnog pogleda osobe prosječne visine. Po toj mjeri se dizajniraju i police. Kod žitarica npr., manje popularni brendovi se nalaze ispod tog nivoa, zdraviji se nalaze iznad tog nivoa, a tačno na nivou horizontalnog pogleda se nalaze skupi i najpopularniji. Onda imamo nivo dječijeg pogleda. Tu su smješteni oni dječiji, slatki proizvodi s ciljem da  ih djeca samo zgrabe i stave u korpu.

3. Korpa za kupovinu: Osmišljena je 1938.  godine kako bi potrošači kupovali i trošili više. Tada je to bila konstrukcija koja je držala dvije manje korpe. Kasnije je valjda nadošlo da se dvije manje mogu spojiti u jednu veću i tako je nastala ovu koju svi koristimo danas.

4. Pravilo je da odjeli sa proizvodima sa visokim maržama (zaradama) budu blizu ulaznih vrata. Primjer su pekare u kojima su uglavnom svi proizvodi, osim klasičnog hljeba, jako isplativi. Poenta je da na njih naletite čim uđete, kada je korpa prazna i kada je uzbuđenje veće. Isto tako, blizu ulaza se postavljaju i potrepštine na kojima je također dobra zarada.

5. Mnogi marketi preferiraju pekaru i cvjećaru na ulazu u market. Zbog dobrog i ugodnog mirisa, odnosno kombinacije mirisa, postajete gladniji pa tako raste i vjerovatnoća da ćete kupiti i mnogo toga što vam ne treba. Zapamtite – Nikad ne kupujte gladni. Isto tako, ovi ugodni odjeli vas čine raspoloženijim pa su tako još veće šanse da ćete više novca potrošiti.

6. Istraživanja su pokazala da muzika itekako utiče na kupovinu. Zbog spore muzike i balada ljudi sporije kupuju i troše više novca. Zbog glasne muzike kreću se brže i troše manje. Klasična muzika navodi na kupovinu luksuznijih i skupljih proizvoda! Osluškujte muziku kad uđete u market, ne dajte da vas omađijaju …

7. Najprofitabilniji odjel je izlaz, odnosno kasa. Ovdje malo ko odoli iskušenju; žvake, čokoladice, grickalice, sokići i slične stvarčice. Za 30g čokoladice ovdje platite  0,50 KM i više, dok vam skupa bila mnogo kvalitetnija i praktičnija čokolada od 100g po cijeni od 1,50 KM

8. Kartice kojima vas vezuju za svoje markete. Prikupljajte bodove: pratite ovo, pratite ono, ali samo nam se vratite. Bude tu i nekih ušteda ali sve se to naplati na drugim stvarima.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak