Kinu preplavile kopije vrhunskih vina
Do sada su se dokazali kao vješti falsifikatori najpoznatijih brendova odjeće, obuće, satova, sportske opreme... ali kako falsificirati kompleksne karakteristike vrhunskog vina?
I tome su doskočili, pa je tako Kinu zapljusnula poplava skupih vina - lažnjaka. Novi trend izazvan je povećanom potražnjom za skupim vinima, jer novopečeni kineski bogataši smatraju da je skupo vino simbol njihovog društvenog statusa.
U Kini se prosječno popije samo jedan litar vina po glavi stanovnika godišnje. Stručnjaci pak smatraju da će sa svojim brojem stanovnika, Kina postati šesti najveći konzument vina na svijetu do 2014 godine.
"Dobro vino pokazuje da neka osoba ima visok društveni status", objašnjava Vang Li koji u Pekingu pohađa kurs degustacije vina. On kaže da su poznata marka i visoka cijena dva važna elementa za izbor vina u Kini.
Bijela vina - samo za žene
Boja je, takodje, bitan faktor medju kineskim vinopijama, a nijedan kineski tajkun ne bi se usudio posegnuti za čašom bijelog vina, pa makar bilo vrhunsko. Kinezi na bijelo vino gledaju kao na žensko piće.
Vina iz Francuske se smatraju najprestižnijima. Prošle godine Kina i Hong Kong su postali najveći potrošači vina iz Bordeauxa, a u posljednji tri godine kineski investitori su kupili i nekoliko vinarija u ovoj francuskoj oblasti.
Mnogi Kinezi spremni su izdvojiti i 7.800 dolara za butelju Château Lafite Rothschilda. Upravo je ovo bio razlog da se na tržištu pojave falsifikati vrhunskih vina.
"Ima više Lafitea berbe '82 u Kini nego što je proizvedeno u Francuskoj. Zato treba biti na oprezu kada se ovakvo vino kupuje ili naručuje u Kini, savjetuju stručnjaci.
Na vinskom sajmu u Kini trgovci bez ustručavanja izlažu lažne butelje, a među njima ima i toliko loših imitacija, da je golim okom jasno da se radi o falsifikatu, prenosi AFP.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.