Kad hoda ne vidi se, a ostavlja vidljiv trag na zemlji

Radiosarajevo.ba
Kad hoda ne vidi se, a ostavlja vidljiv trag na zemlji

Kakvim znanjem se mogu podičiti djeca u našoj regiji? Gdje je prosjek znanja naše djece u odnosu na Evropu ili svijet?

Dr. Ranko Rajović, predsjednik svjetskog MENSA komiteta darovite djece tvrdi da djeca u regiji bivše Jugoslavije pokazuju izuzetno nizak nivo funkcionalnog znanja (naučne pismenosti), i tek nešto viši nivo repetitivnog znanja, no da smo generalno ispod svjetskog prosjeka.

Svoje predavanje pedagozima započeo je praktičnim primjerima. Prvi primjer je tzv. nastavite niz:

1
11
21
1211
111221
_ _ _ _ _ _

Ovaj zadatak za srednjoškolce može da riješi 20% ispitanika u azijskim zemljama gdje je visok stupanj funkcionalnog znanja, a samo 7% ispitanika u Evropi.


Drugi postavljeni zadatak je namijenjen djeci - Kad hoda ne vidi se, a ostavlja vidljiv trag na zemlji. Mnogi odrasli sa svojim načinom razmišljanja nisu mogli dokučiti da je odgovor krtica.

Dr. Rajović zastupa NTC metodu ranog učenja čiji je cilj produbljivanje funkcionalnih znanja kod djece, čime se povećava broj sinapsi u mozgu, a time  razvijaju intelektualne sposobnosti.

NTC sistem obuhvaća:
Razvoj akomodacije – stimulacija razvoja očnih mišića
      Odabrane igre sa loptom
        Igre preskakanja
Razvoj kordinacije pokreta i motorike
        Igre rotacije
        Igre preskakanja
        Igre provlačenja
        Radionice fine motorike
Razvoj grafomotorike
 Razvoj brzine razmišljanja i zaključivanja
        Učenje apstraktnih simbola (zastave, saobraćajni znakovi…)
        Virtualne klasifikacije, serijacije, analogije i asocijacije
        Duple asocijacije (igra NTC puzzle)

Vježbe za razvoj funkcionalnog znanja:
        Povezivanje apstraktnih simbola – I stepen
        Povezivanje apstraktnih simbola i logike – II stepen
        Kombinovana metoda apstrakcije i muzike – III stepen
        Zagonetne priče i pitanja
O NTC sistemu opširnije možete pogledati ovdje.

Izdvajamo i važnu opasku o akomodaciji oka u kojoj se kaže:  Gledanje ekrana (TV, komjuter, video igrice) sprječava normalan razvoj akomodacije (reakcije oka na količinu svjetlosti i pokrete u prostoru). Rezultat toga je brzo zamaranje i ljenost očnih mišića, što izaziva ozbiljne smetnje u procesu čitanja, a samim tim proces usvajanja znanja i koncentracija je na jako niskom nivou.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak