H&M-ov poziv na tanoreksiju

Radiosarajevo.ba

H&M se našao na udaru kritičara kada su u javnost izašle reklame na kojima pozira Isabeli Fontana, model iz najaktuelnije H&M-ove kampanje za kupaće kostime.  Ne, ovaj put nije bila u pitanju kritika pretjerane mršavosti, već ten toliko taman da je zabrinuo i neke ljekare.

Tanoreksija je sindrom kod kojeg osoba ima psihičku i/ili fiziološku ovisnost o izlaganju UV zrakama (suncu ili solariju). Riječ tanoreksija složenica je engleske riječi za boju kože, tan i riječi anoreksija zbog sličnosti mehanizma tih dviju bolesti. Osoba pretjerano često odlazi u solarij (ili na plažu) u želji da postigne što tamniji ten. Najčešće je opterećena mišlju da je preblijeda i stalno pokušava još potamnjeti. 
Kao što anoreksične osobe smatraju da nikada nisu dovoljno mršave, tako i tanoreksične osobe smatraju da nikad nisu dovoljno tamne. Osim iskrivljene percepcije vlastitog izgleda, ljude koji pate od tanoreksije često karakterizira iznimno povišen osjećaj tjeskobe u situaciji kada propuste sunčanje.

Dr. Ralph Braun, dermatolog i profesor u Univerzitetskoj bolnici u Zürichu, izjavio je za 20 Minuten: 'Ovo je vrlo alarmantno. Ako je Isabelina koža standard za ten, imamo velik problem. Puno ljudi, posebno mladih, pokušat će to oponašati i postići tako tamnu kožu, iako je zbog njihovog tipa kože to nemoguće.' 

Amanda Ammann, bivša Miss Šivicarske koja se borila s rakom kože, također je za 20 Minuten izjavila: 'Mislim da je to sramotno jer takve reklame stvaraju krivu sliku.' 

Nije samo Isabeli ta koja je prikazana s tako neprirodnim tenom - to je postao opći trend među slavnima, a jedan od 'najtamnijih' primjera je poznata Victoria Beckham, pa se u zadnje vrijeme o tanoreksiji govori i kao o ''Posh-sindromu''.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak