Butici na točkovima - hit u Americi
Prvo smo, na ulicama američkih gradova, dobili mobilne restorane – prodavače hrane koji hranu prodaju iz svojih posebno opremljenih kamioneta, na opće zadovoljstvo mušterija. Sada smo dobili i trgovine odjećom na točkovima. Trend modnih kombija dobija na popularnosti u gradovima širom Sjedinjenih Država, uključujući područje Los Angelesa, piše Glas Amerike.
Čim sunce zađe, središte Los Angelesa postaje pravi karneval kamiona – hrana i odjeća prodaju se iz trgovina na točkovima. Bistroi na točkovima ljudima su već poznati, ali modni su kamioni novost. “Kao da ulazite u ormar i pretražujete, vrlo zgodno,” kaže jedna mušterija.
Jordana Fortaleza suvlasnica je modnog kombija J. D. Luxe. “Imamo veliki izbor ručno izrađenog nakita, ručno izrađene odjeće i torbica.”
Voditi trgovinu na točkovima puno je jeftinije nego iznajmljivati prostor za trgovinu u nekoj zgradi, kaže Jordana Fortaleza. A postoji i jedna druga prednost:
“S trgovinom na točkovima imate mobilnost, možete je približiti vlastitoj demografiji.”
Ali postoje i izazovi.
Najveći je – vrijeme," priznaje
Fortaleza. "Kad je hladno – nema nikoga.” Za razliku od trgovina, modni
kamioni su vozila, a kao vozila zahtijevaju i redovito održavanje. Ako se
vozilo pokvari, nema poslovanja sve dok se ono ne popravi, a to može potrajati
danima.”
Modni kamion Stacey Steffe, 38 godina star, bio je, prije dvije godine, prvi te vrste na ulicama Los Angelesa. Stacey i njezina poslovna partnerica Jeanine Romo pokrenule su West Coast Mobile Retail Association, nacionalnu udrugu koja danas ima članstvo od gotovo 50 kamiona-pokretnih trgovina. Tromo gospodarstvo, kaže Stacey, pomaže rastu njihove industrije.
“Veliki broj ljudi svoje je konvencionalne trgovine prenio na kamione, to im omogućava da nekako prežive.”
Modni kamioni postali su konkurencija internetu. Impulsivna kupovina, u kojoj bez puno razmišljanja dodajete proizvod u svoju košaricu, činila je do 20% prodaje u trgovinama, kaže Ilse Metchek, predsjednica udruge California Fashion. Mnogi sada kupuju on-line, gdje je impulsivna kupovina mnogo rjeđa. No, kad kupuju u modnim kamionima, potrošači mogu i znaju biti impulsivniji…
Trgovina na točkovima privlači i pažnju lokalnih vlasti. Stacey Steffe kaže da njezina udruga sada radi s vlastima San Francisca u izradi zakona koji bi regulirali taj rastući trend poslovanja.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.