Znate li zbog čega u šoping centrima nema satova i prozora?
To definitivno nije slučajnost, objašnjavaju psiholozi, već pametan način manipulisanja s ljudskom podsviješću. Krajnji cilj? Da ostavite što više novca kod njih. Ovo je nekoliko interesantnih detalja koji idu u prilog ovoj teoriji, piše Daily Mail.
Prozori i satovi su zabranjeni
Ovaj trik šoping centri su "ukrali" od kockarnica. Naime, bez nečeg što ih može vratiti u stvarnost i uputiti ih koje je doba dana, sati i koliko su vremena već proveli tamo - ljudi će i dalje kupovati. Tako čak ni oni s najjačom voljom ne mogu da uđu u šoping centar i izađu nakon što su uzeli tu jednu stvar po koju su krenuli, kao ni da provedu samo pola sata unutra.
Sve je ljepše uz njihova svjetla
Bilo da je riječ o supermarketu i izgledu voća i povrća, ili pak komadu odjeće i modnim dodacima - "nesavršene boje" ispravljaju se uz moć osvjetljenja, zbog čega u svim šoping centrima imaju jaka svjetla.
Sve navodi da uđete
Sigurno ste primjetili da je u šoping centrima klima postavljena na prejako hlađenje, muzika preglasna, a podovi popločani velikim klizavim pločicama. Ali to se mijenja čim uđete u bilo koju od trgovina - pod postaje mekši i obično je na njemu tepih, muzika je tiša i temperatura viša - što navodi da se osećamo ugodnije i ne želimo da izađemo. A šta radimo unutra? Naravno, isprobavamo, kupujemo i trošimo.
Nema polica pored blagajne
Računajući na to da kupci u redu ispred blagajne najčešće broje svotu koju treba plate, trgovci su osmislili još jedan trik. Naime, većina ljudi baš ispred blagajne odlučuje hoće li nešto da kupi ili neće, pa tamo ne postavljaju police niti nešto slično na šta bi se odbačena roba mogla vratiti.
Raspored prodavnica i stepenica nije slučajnost
Pokretne stepenice u velikim šoping centrima uvijek su smještene tako da morate da napravite cijeli krug da biste došli do poveznih stepenica. Tako se osigurava da ćete razgledati sve što se na tom spratu nalazi, a stepenice se gotovo uvjek nalaze na samom ulazu u prodavnicu, dok je jedini put prema dole tek na zadnjem djelu prodavnice.
S druge strane, isti se trik koristi i kod kabina za presvlačenje, koje su po pravilu tek na dnu prodavnice, kako bi smo prije isprobavanja primjetili sve stvari unutra.
Skuplji proizvodi idu u visini očiju
Proizvodi na popustima se nalaze na dnu polica, a brendirana i skuplja roba u visini naših očiju. Cijene su označene na način da prvim pogledom pomislimo da su povoljnije nego što zaista jesu.
Rupe na policama mame
Uzmite na primer policu u supermarketu s čokoladama, ili pak odeljak gdje stoje televizori u tehnološkim prodavnicama.
Često možemo vidjeti kako su neki artikli ispražnjeni pa se čini kako je ostao samo jedan ili dva, ali stvarnost je drugačija i najčešće su nagomilani u skladištu. Trgovci se ovim trikom služe kako bi stvorili iluziju tako dobrog proizvoda koji se odmah rasprodaje, pa i mi automatski želimo da budemo dio ekipe koja je "nanjušila najbolji proizvod".
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.