Šta su cool zanimanja za današnju omladinu

Radiosarajevo.ba
Šta su cool zanimanja za današnju omladinu

Istraživanje o zanimanjima koja su najpopularnija kod današnje mladeži objavio je hrvatski Jutanji list. Tinejdžeri sve manje žele biti naučnici, doktori, profesori ili prodavači, dok ih jako privlače 'novija' zanimanja za koja smatraju da su cool. Donosimo listu najpoželjnijih zanimanja i razloge koji ispitanici navode kao potvrdu njihove atraktivnosti

Event menadžer
Event menadžeri partijaju od jutra do sutra. Poznaju sve celebritije koji ih vole jer im nalaze dodatne izvore prihoda na događanjima koja organiziraju, upoznaju face iz svijeta glazbe, imaju besplatne upade u sve klubove i VIP tretman gdje god se pojave.

Ipak:
Event menadžerima nije posao samo pojaviti se na nekom događaju, ovo zanimanje iziskuje veliku dozu kreativnosti kako bi se njihova događanja istaknula iz mora drugih. Također moraju biti odlični pregovarači kada dogovaraju cijene s dobavljačima jer i sami imaju ograničene budžete, a prije svega biti iznimno snalažljivi jer upravo u njihovom poslu stvari najčešće ne idu željenim tokom – fotograf se nije pojavio, catering kasni, pozivnice su poslane prekasno, pjevač se razbolio dan prije eventa... Sve su to situacije koje uzrokuju veliki stres i kronični nedostatak sna.

PR / Glasnogovornik


PR menadžeri turpijaju nokte u uredu, čitaju novine i svaki dan idu na frizuru. Pojavljuju se na TV-u, daju izjave, šalju mailove novinarima i za to dobivaju velike plaće.

Ipak:
Posao PR-a ipak nije tako bajan, njihovi klijenti imaju jako velika očekivanja i zadaju nemoguće zadatke u nemogućim rokovima. Osim planiranja raznih PR aktivnosti, pisanja medijskih objava i održavanja dobrih odnosa s novinarima, PR-ovci se bave i manje 'glamuroznim' poslovima a to je odgovaranje na itekako škakljive upite o kojima ovisi ugled cijele poslovne organizacije za koju rade, i pod najvećim su povećalom ne samo šefova već i cijele javnosti tako da ih jedna kriva riječ može, doslovno, pokopati.

DJ

Biti DJ je lako, skineš si hrpu pjesama, naučiš ih umiksavati jednu u drugu, nađeš gažu u klubu gdje imaš besplatan upad i cugu i ekipa pleše kako ti sviraš.

Ipak:
Već je i previše talentiranih DJ-eva, a premalo klubova, čime su se i njihovi honorari znatno smanjili. Ako nisi renomirano DJ ime koje se može pohvaliti svojim remiksevima i labelovima koji su te uzeli pod svoje okrilje, ne može se očekivati neki veći honorar. DJ-anje je za mnoge prije svega hobi, a ne stalno zanimanje.

Modni stilist

Nakon jutarnje kave po modnog stilistu dolazi auto i vodi ga u shopping sa svojim klijentom, kojem bira outfit za večerašnje događanje. Nakon što odabere idealno odijelo, cipele i dodatke, provlači klijentovu karticu i usput staje u prestižnom modnom magazinu da ostavi krpice za novi editorijal koji će se snimati sutra. Nakon toga uzima dovoljno vremena da se spremi za večerašnju modnu reviju krcatu potencijalnim novim klijentima koji se ne znaju sami obući i dizajnerima koji mu daju velike popuste i povlastice da sljedećeg klijenta obuče upravo u njihovu robu. Nakon ovog opisa, ko ne bi volio biti modni stilist?

Ipak:
Uz navedene prednosti i ovaj posao ima svojih mana. Naš je standard prenizak pa si tek šačica ljudi može dopustiti luksuz u obliku stilista, a da se dođe do klijenata također je trnovit put. Mladi modni stilisti danas se najčešće zapošljavaju na televizijskim kućama i u časopisima te 'čekaju' da budu otkriveni i dovoljno kvalificirani za editorijale modnih magazina i poslove personal shoppera. U kratkim rokovima i s ograničenim budžetima odjevaju voditelje i modele koji ih svojim zamjerkama i izbirljivošću katad dovode do ludila. Kupljenu robu, naravno, ne smiju koristiti u privatne svrhe niti ikome posuđivati (za što sve kuće imaju i strogu politiku). Greške im se rijetko opraštaju i stalno su pod budnim okom kritike.

Fotograf

Škljoc tu, škljoc tamo. Trajni podsjetnik na trenutak, osobu, događaj. Dobro oko. Dobar tajming. Dobra uputa modelu, izvrno baratanje rasvjetom. Izvrsno snalaženje u Photoshopu i profesionalna oprema. Sve to i još mnogo drugih stvari čini dobrog fotografa. Vjerovatno smo se svi igrali istih što nam znatno olakšavaju i digitalni foto aparati koji ramišljaju umjesto nas.

Ipak:
Da bi neko bio profesionalac mora imati mnogo iskustva radeći s profesionalnom kamerom za koju je dugo štedio/la, te predstavio/la svoj rad na servisima poput Deviantarta, uz možda koju osvojenu nagradu i lokalnu grupnu ili samostalnu izložbu. Biti fotograf danas ipak nije jednostavno. Osim onih nadnaravno talentiranih, uspjeti će još samo oni s akademskim obrazovanjem. Na umjetničke akademije primaju tek 10-ak studenata fotografije godišnje. Svi su fotografi uz to imali želju baviti se art fotografijom, dok je većina njih završila slikajući ljude za osobne iskaznice ili vjenčanja. Dio se zaposli i u tiskanim medijima pa dane provode na terenu s novinarima što im ne dopušta pokazivanje talenta kojim raspolažu.

Televizijski voditelj/ica
Televizijskim voditeljima posljednjih je godina sve lakše i lakše. Osim što moraju biti mladi i zgodni, drugo je nekako postalo nebitno. Opraštaju se govorne mane, fufljanje pa čak i nesposobnost reakcije u neplaniranim situacijama kao što su gubitak veze s režijom, zaboravljen tekst ili najava pogrešne reportaže. Kako emisiju priprema drugi dio TV ekipe, voditelju je dovoljno doći na kolegij, te uranjeno na termin snimanja emisije kako bi ga se obuklo i našminkalo. Zahvaljujući blesimetrima više se ni tekst ne mora znati napamet. Voditelji stiču posebnu pozornost medija i časopisa te postaju celebritiji - zvijezde kojima se pokušava viriti u privatni život i doznati što više 'sočnih informacija' iz njega. Uz to, dodatno (uz slaganje matične kuće) mogu zaraditi pozamašne honorare na privatnim voditeljskim gažama kao što su razne dodjele nagrada i korporativni eventi.

Ipak:
Za dobrog voditelja treba više. Potrebno je ipak dodatno se školovati na fakultetu ili specijaliziranom učilištu, vježbati pravilan izgovor riječi i savladati književni govor. Snalaženje u trenucima kad tehnika 'zašteka' također je jedna od poželjnijih vrlina, a velika razina opće kulture i informiranosti pomoći će mladom voditelju da se ne blamira pred nacijom i završi na YouTube-u uz 100-tinjak posprdnih komentara.

Marketing menadžer
Ekonomski fakultet, smjer marketing, definitivno je jedan od najpoželjnijih i najtraženijih već godinama. Sve veća sloboda i gotovo beskrajne mogućnosti u stvaranju marketinških strategija, tiskanih, radio i TV oglasa, prisutnost kompanija na društvenim medijima, gerila promocija. Lijepa svota koja sjeda na račun na kraju mjeseca, razna priznanja struke, stvaranje brenda od vlastitog imena...Sve nabrojano stvari su zbog kojih je marketing menadžer dospio među najpoželjnija zanimanja današnjih teensa.

Ipak:
Kako se radi o čistom biznisu, ovaj posao onima s vrha oduzima 25 sati dnevno i definitivno nije nešto što se u 5 popodne ostavlja u uredu do sutra. Klijenti s kojima rade marketing menadžeri u agencijama znaju biti pre zahtjevni/konzervativni/neozbiljni i treba im se izaći ususret u svakom pogledu. Odbijanje ideja za koje mislimo da su savršene vjerovatno je najgore od svega. Rokovi, realizacija, traženje povjerljivih partnera s područja produkcije ili pesimisti koji uporno tvrde da je ideja neizvediva, premali budžeti i prevelika očekivanja... Sve su to loše strane ovog itekako stresnog posla.

Programer
Nakon premještanja dijela poslova svih organizacija online i popularizacije weba, geekovi su odjednom postali IN. I neka im je, to su većinom pametni, duhoviti i krasni ljudi koje se smatralo čudacima samo u doba kada su ostali mislili da je kompjuter nešto bez čega se može živjeti. Danas programeri rasturaju i pokazuju iznimnu informatičku pismenost, kojom ostali ne raspolažemo, pa nam svoje znanje zato mogu i skupo naplatiti. Slično je i zanimanje web dizajnera koji želje i vizije vizualnog izgleda svakog klijenta pretvaraju u stvarnost.

Ipak
S obzirom na cijene svojih usluga, programeri preuzimaju i veliku odgovornost ukoliko nešto ne krene po planu pa se sva krivica svali na njih. Uz to su, poput gore navedene marketing ekipe, pritisnuti nemogućim rokovima zbog kojih katkad zašteka kvaliteta same izvedbe njihova projekta. Sve veći broj klijenata uz to se obraća znatno jeftinijim programerima iz, npr. Indije, gdje nizak životni standard uzrokuje i znatno niže cijene pruženih usluga. Kako se ipak radi o zanimanju budućnosti (i sadašnjosti), svi koji žele biti programeri neka se upute na fakultet i počnu skupljati dobre reference.


Model / manekenka

Uz sve reality showove gdje nepoznata lica postaju slavni manekeni vjerovatno već znamo sve prednosti i nedostatke ovog glamuroznog zanimanja. Uz potrebnu visinu, redovitu njegu i održavanje kilaže potrebno je lijepo lice, fotogeničnost, dobar book i potpora agencije. Uz upornost, mukotrpan rad i spremnost na kritiku možda neko i postane nova Kate Moss i snimi naslovnice najprestižnijih magazina.

Ipak
U rezervi je dobro imati neku drugu opciju i obavezno završiti školu. Masa manekenki i modela nažalost nije uspjela, te radi svakave poslove poput dočeka gostiju u klubovima, hostesiranja na otvorenjima robnih kuća ili snimanja reklame za čajeve koji ublažavaju tegobe mokraćnih puteva. I ne rade to za velike svote novca.

jutarnji.hr/radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak