Novi trend osvaja Europu: Igračke za odrasle
Bilo da se radi o razigranosti, nostalgiji ili samo trendu: pojam "kidult" odnosi se na odrasle ljude koji uživaju u skupim Lego setovima, rijetkim stripovima ili skupljanju plišanih igračaka.
Daniel Nee iz Meppena je strastveni obožavatelj Lega: "Čak je i zvuk sortiranja kockica opuštajući." Nakon stresne sedmice kao samostalni IT-stručnjak, slaganje plastičnih kockica pomaže mu da se opusti vikendom. 47-godišnjak je posebno zainteresiran za gradske i željezničke teme.
Također skuplja sve serije minifigurica, poput Muppetsa, Simpsona i Loony Tunesa, kaže Nee, koji sebe opisuje kao "Lego freak", za Evangeličku novinsku agenciju (epd). Međutim, razvoj vlastitih kreacija smatra još zanimljivijim od izrade gotovih setova. Redovito posjećuje sajmove i osnovao je klub "Emslandbricks" 2023. godine kako bi se povezao s istomišljenicima. Članovi, trenutno su to isključivo muškarci, imaju od 18 do preko 70 godina.
Građanin ostao u šoku: "Dva metra od mene stajao je jelen, a onda je prošla i albino srna"
Ono što se nekada ismijavalo ili čak smatralo neugodnim sada je trend: odrasli koji ne samo da skupljaju igračke, već ih i aktivno koriste - za opuštanje, odmor ili jednostavno za čistu zabavu. Mnogi od njih mogu povezati stvari poput Diddl miševa s nostalgičnim sjećanjima na vlastito djetinjstvo i adolescenciju. Naziva ih se "kidults", to je kombinacija engleskih riječi "kids" (djeca) i "adults" (odrasli).
Posljednjih godina igračke za odrasle postale su društveno prihvatljivije, kaže istraživač igara Volker Mehringer. On istražuje pedagoški značaj igre na Sveučilištu u Augsburgu: "Važnost igre proteže se kroz cijeli životni vijek ljudi."
Pokémon kartice umjesto markica
Igranje je nešto vrlo ljudsko, objasnio je Mehringer u intervjuu za epd. Odrasli su se oduvijek bavili razigranim aktivnostima, dodao je. Kao primjer naveo je kartašku igru skat. Sakupljanje Pokémon kartica danas može se usporediti sa sakupljanjem markica u nekim ranijim vremenima, kaže on.
Igranje ima pozitivan efekt za opće zadovoljstvo i razvoj osobnosti djece i odraslih, pa čak može biti korisno i u suočavanju s traumom, navodi Mehringer. Međutim, kada marketinški stručnjaci iz kompanije koje proizvode igračke obećavaju "iscjeljenje unutarnjeg djeteta", to je ipak (pre)veliko pretjerivanje, kaže ovaj stručnjak.
Božićno čudo: Kupio tiket na Badnje veče i postao milijarder
To je, na primjer, obećanje američke kompanije za igračke Mattel. Igračke mogu biti "svjetionik radosti, nostalgije i iscjeljenja", napisala je kompanija u priopćenju za javnost iz 2024. na temelju ankete provedene na više od 1000 Nijemaca.
Nakon "velikog uspjeha" prošle godine, Sajam igračaka u Nürnbergu najavio je još jedno posebno područje "Igračke za djecu i odrasle" na središnjoj lokaciji za sajam 2026. Dok je volumen prodaje u europskom sektoru dječjih igračaka opao za 200 miliona eura samo između 2019. i 2022., prodaja u sektoru igračaka za "kidult" mušterije porasla je za milijardu eura, kako stoji na web stranici sajma u Nürnbergu.
Playmobil Luther prodan u više od milion primjeraka
Prema Mehringeru, proizvođači sve više pokušavaju privući odrasle integrirajući teme za odrasle u igračke. Jedan uspješan primjer je kolekcionarska figura Playmobila poput "Martina Luthera" ili, u novije vrijeme, "Schwarzwald Marie" (naslovna fotografija).
77 000 figurica iz ograničenog izdanja, koje su se u prodaji našle u jesen, s crvenom kapom s pomponima i poznatim Schwarzwald kolačem od višanja, odmah se rasprodalo. Dugi redovi formirali su se ispred prodajnih mjesta poput Turističkog informativnog centra Ettlingen (okrug Karlsruhe). Drugo izdanje "Schwarzwald Marie", figure proizvedene u suradnji s Baiersbronn Tourism i Schwarzwald Touristik GmbH, u "nakladi" od 150.000 komada, također je skoro rasprodano. Planirano je i treće izdanje - koje uključuje i originalni recept za Schwarzwaldsku tortu.
Restoran u Sarajevu služi cappuccino sa zlatom, cijena 100 KM
Kada je Playmobil osnovan prije više od 50 godina, njegove plastične figure bile su prvenstveno namijenjene djeci staroj između četiri i deset godina. Već nekoliko godina asortiman proizvoda proširen je i na kolekcionare. Figurica Playmobil Luther, objavljena 2017. u spomen na 500. obljetnicu Reformacije, postigla je kultni status s više od 1,2 miliona prodanih komada.
Istraživač igara Mehringer također vidi veliki trend u plišanim igračkama poput Labubusa – čupavih plišanih čudovišta s velikim očima i širokim osmijesima – ili Jellycat figura. S dizajnom koji je neobičan za djecu, poput oblika avokada ili šalice za kafu, često su namijenjene zapravo u prvom redu odraslima i ponekad se prodaju u ograničenim količinama po visokim cijenama.
Trenutno je dostupna "Plava smreka": Plišana božićna jelka visoka 92 centimetra (Blue Spruce Christmas Tree), kojoj web-stranica proizvođača daje ljudska svojstva i opisuje je riječima da ona ima "introvertiranu osobnost", košta inače 250 eura.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.