Ovo je jedina država u Europi u kojoj vozači nisu dužni vezati sigurnosni pojas
Nova revizija objavljena u časopisu Accident Analysis & Prevention analizirala je 75 studija provedenih od 2001. do 2023. godine i zaključila da korištenje sigurnosnog pojasa značajno smanjuje smrtonosne i teške povrede.
U svijetu u kojem je sigurnost u saobraćaju prioritet, Monako ostaje jedina evropska država u kojoj korištenje sigurnosnog pojasa nije obavezno. Iako je ograničenje brzine na cijeloj, gusto isprepletenoj mreži gradskih ulica postavljeno na 50 km/h, ovo pravilo izaziva raspravu među stanovnicima, piše News.mc.
Rasprava je nedavno eskalirala i unutar najvišeg zakonodavnog tijela. Tokom sjednice Nacionalnog vijeća, četiri izabrana zvaničnika istupila su protiv stava većine, zalažući se za uvođenje obaveznog vezanja pojasa. Mathilde Leclerc poručila je kako "Monako neće moći izbjeći buduću raspravu o ovoj temi", dodajući da razgovori o sigurnosti na cestama "ne mogu biti selektivni".
Oglasio se GSS o akciji na Visočici: "U toku je evakuacija unesrećenog, teren je izuzetno težak"
Njena kolegica Nathalie Amoratti-Blanc opisala je sigurnosne pojaseve kao "sistem potvrđen i dokazano učinkovit u gotovo svim zemljama svijeta". Christine Pasquier-Ciulla predložila je kompromisno rješenje prema kojem bi pojasevi mogli postati obavezni barem u večernjim satima, kada je rizik od nesreća povezanih s konzumacijom alkohola veći.
Vijećnica Jade Aureglia dodatno je naglasila paradoks situacije: "Čak i pri 50 km/h, imamo ulice koje potiču na prebrzu vožnju, a poznati smo kao zemlja trkaćih staza i brzine.
Nevjerovatan slučaj u Njemačkoj: Muškarac na deponiji pronašao slike vrijedne 90.000 eura
"Iako se gustoća naseljenosti i niska ograničenja brzine u Monaku mogu činiti kao faktori koji smanjuju rizik, međunarodna istraživanja govore suprotno. Nova revizija objavljena u časopisu Accident Analysis & Prevention zaključila je da korištenje sigurnosnog pojasa značajno smanjuje smrtonosne i teške povrede. Studija ističe da čak i sudari pri umjerenim brzinama mogu izazvati teške povrede ako pojas nije vezan. Također, najbolje rezultate u pogledu sigurnosti postižu zemlje koje kombiniraju tri ključna elementa, a to su inženjering (tehnologije u vozilima poput zvučnih upozorenja), edukacija i rigorozna provedba zakona, što omogućava policiji da zaustavi vozača isključivo zbog nevezanja pojasa.
Za razliku od susjedne Francuske, u Kneževini Monako ne postoji sistem kaznenih bodova za vozačke dozvole. Također, korištenje slušalica povezanih s telefonom tokom vožnje nije prekršaj, dok se u Francuskoj za isto djelo može dobiti kazna od 270 KM i oduzimanje tri boda. Monegaški zakonik o saobraćaju propisuje da vozač "mora stalno biti u stanju bez odgode izvršiti sve manevre koji su mu potrebni", a za kršenje te odredbe, kao i za korištenje telefona tokom vožnje, predviđena je kazna od svega 45 KM.
Paradoks je tim veći što su ulice Monaka, poznate po utrci Formule 1, ispunjene najnovijim modelima Ferrarija, Porschea i Rolls-Roycea. Ironično je da u zemlji koja slavi brzinu i automobilsku izvrsnost vrijedi jedno od najnižih općih ograničenja brzine u Evropi, ali istovremeno i jedno od najliberalnijih pravila o sigurnosnim pojasevima. Iako službeni podaci govore o niskoj stopi nesreća, stručnjaci upozoravaju da se ne radi samo o statistici, već o prevenciji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.