VW Up! Lite
Radiosarajevo.ba
Salon automobila u Los Angelesu je njemačkom proizvođaču poslužio kao pozornica za premijerni nastup studije Up! Lite za koji u VW-u tvrde kako je riječ o najekonomičnijem automobilu s četiri sjedišta na svijetu.
Up! Lite je svojevrsni nastavak koncepta L1 iz Frankfurta, ali se oslanja i na do sada predstavljenu up! porodicu studijskih modela. Pokreće ga hibridni pogonski sklop koji se sastoji od 0,8-litrenog dvocilindričnog TDI motora snage 38 kW/51 KS pri 4.000 o/min i maksimalnog okretnog momenta od 120 Nm dostupnog između 1.800 i 2.250 o/min te elektromotora s litij-ionskim baterijama snage 10 kW/14 KS.
Ukupna snaga je 48 kW/65 KS, a to mu je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,5 sekundi i najveću brzinu od 160 km/h. Električni motor služi i kao starter, alternator, a može i samostalno na kraćim relacijama pokretati automobil.
Prosječna potrošnja ovog modela iznosi svega 2,44 l/100 km (CO2 - 65 g/km), što je uz rezervoar od 20 l dovoljno za 800-tinjak kilometara autonomije. Pored spomenutog hibridnog pogona ovakvi rezultati su ostvareni uz pomoć regenerativnog kočenja, stop-start sustava, 7-stepenog DSG mjenjača s dvije spojke.
Tu je i aktivna aerodinamika gdje se prednja se maska otvara i zatvara ovisno o potrebi. Također, pomaže i činjenica kako mu je koeficijent otpora zraka 0.23 te kako Up! Lite teži svega 695 kg.
Naime, veći dio automobila je napravljen od aluminija i čelika, kao i kompozita s ugljičnim vlaknima. Primjerice, krov od karbonskih vlakana teži svega 3,3 kg. Up! Lite u dužinu mjeri 3,8, u širinu 1,6, a u visinu 1,4 m, dok mu međuosovinski razmak iznosi 2,45 m. Recimo i kako se u njega mogu smjestiti četiri putnika.
Što se dizajna tiče VW je nastavio s upotrebom čistih linija i ploha, a kao najznačajniji dodaci vanjštine tu su LED svjetla za dnevnu vožnju, 18 colni naplatci od aluminija i ugljičnih vlakana te stražnja LED svjetla. Od ostale opreme vrijedi spomenuti ESP, kamere umjesto retrovizora, 5,7-inčni ekran osjetljiv na dodir, MP3 player, Internet povezivanje i telefon.
Što se potencijalne serijske proizvodnje tiče ona je vrlo izgledna te bi ustvari ovaj model na tržištu mogli očekivati u naredne tri godine.
Naravno, uz dodatne modifikacije od konceptnog prema produkcijskom modelu, no one će biti minimalne jer je automobil gotovo spreman za proizvodnju. Cijena mu neće biti mala, no riječ je o modelu koji će vrlo vjerojatno činiti vrh up! porodice modela.
index.hr/radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.