Vozili smo Toyotu GT86 - brzina i elegancija
Nakon velikog
ulaska na evropsko tržište manjih osobnih automobila, Toyota je odlučila
vratiti se i na sportsko tržište. Boljeg načina od novog modela GT86 sigurno
nema.
Toyota GT86 pokreće atmosferski četvorocilindarski agregat boxer sa D-4S tehnologijom ubrizgavanja goriva koji će razvijati 200 KS. Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim mjenjačem.
Iz japanske kompanije su ponosni na ovaj model. Vjerujte, sa razlogom. Znamo, vozili smo ga.
Model je nastao u saradnji sa Subaruom, koji će prodavati isti automobil pod oznakom BRZ. Razlikuju se jedino po bedžu i malim dizajnerskim detaljima na prednjem i zadnjem dijelu.
"Pojedinačno Toyota i Subaru ne bi mogli proizvesti ovakav automobil. Radije bismo prodavali sličan automobil, nego bili konkurencija jedni drugima", pravdao je saradnju dvije kompanije Tetsuya Tada, glavni inženjer Toyote, u razgovoru sa grupom novinara iz BiH koji su, u sklopu promocije ovog vozila, imali susret sa Toyotinim inženjerima u Barceloni.
Na izlasku iz hotela gdje smo bili smješteni dočekale su nas dvije Toyote GT86. Narandžasti i sivi model, što smo šaljivo prokomentirali pitanjem Nije bilo crnog?
Bilo je, naravno, jer će se osamdesetšestica prodavati u sedam boja. Kasnije smo vidjeli preostale kombinacije i zaista bi se bilo teško odlučiti koju varijantu uzeti.
Prvo što se da primjetiti je zaista atraktivan dizajn inspirisan ranijim Toyotinim sportskim automobilima, u prvom redu S800 i 2000GT.
Iako mnogima jedan automobil od 200 KS ne može biti "ozbiljan" sportski automobil, već prilikom prvog ulaska u vozilo uvjerili smo se u suprotno. U ovom slučaju naglasak ne leži na ubrzanju, koje je prilično dobro, već na osjećaju koji dobijete tokom vožnje i "izvlačenja maksimuma iz vozila" kada zaista shvatite da ste, ipak, u sportskom automobilu. Poseban osjećaj daje generator zvuka, sistem otvora koji prenosi zvuk motora u kabinu. Tako dobijate osjećaj da vozite mnogo brže nego što pokazuje kilometar-sat.
GT86 je dug 4,240 mm dug, 1,775 mm širok, i visok samo 1,285 mm.
Sa druge strane, oglušite li se o zvuk, i obratite pažnju zaista na vožnju vidjet ćete da je ubrzanje prilično dobro, te da automobil sjajno leži na cesti čemu pridonosi nisko težište i odličan raspored težine. Shvatili ste kako se prosječan, obični vozač u ovom automobilu može osjećati kao trkač.
Toyotu GT86 vozili smo po ulicama Barcelone, autoputu, brzim i lokalnim cestama, gdje smo primjetili da se zaista prilagođava svim cestama. Koliko zaista stabilan vidjeli smo na automobilističkoj stazi gdje smo imali "probni krug" sa profesionalnim vozačem, kada tek shvatate koliko vožnja u GT86 podiže adrenalin. Kasnije smo, uz prisustvo profesionalca, i mi odvezli koji krug po stazi. Tako smo sagledali automobil iz oba ugla – vozačevog i suvozačevog. Moramo priznat da je bolje sjediti iza volana.
Cilj prodati 15.000 automobila u Evropi
U Toyoti su se koncentrisali na oženjene muškarce, 40-ih i 50-ih godina, kojima bi GT86 bilo drugo vozilo.
Unatoč činjenici da ima dva sjedišta pozadi, teško je zamisliti četveročlanu porodicu u ovom automobilu.
Pojedini novinari žalili su se na nešto manji prtljažnik spomenutog automobila, jer "ne mogu stati dvije torbe sa palicama za golf".
Tetsuya Tada „izvukao se“ riječima da je gepek pravljen da u njega možu stati dva para rezervnih guma, a da palice za golf mogu stati na stražnja sjedišta.
Toyota se nada da
će prodati 15.000 GT86-ica u Evropi, što sobzirom na dizajn, performanse, ali i
cijenu ne bi trebalo predstavljati problem. Maja Viteškić, marketing i PR menadžer Toyote nam je potvrdila da će se ovaj automobil u Bosni i Hercegovini moći
kupiti za oko 59.000 KM, a u prodaji bi trebao biti već od septembra.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.