Vodič kroz Valentinovo za cinike

Radiosarajevo.ba

Ah, Valentinovo. Najomraženiji praznik u kojem nekako svi ipak učestvuju. Možda nećete pasti na konzumerističke trikove koji ga prate i kupiti poklon svom partneru/ki, ali ćete ga pozdraviti nekim sočnim cinizmom?

Praznik koji danas proslavljamo kao Dan zaljubljenih izvorno je, kao i većina praznika koje danas slavimo, paganski. Korijene vuče još iz antičke Grčke, ali su Rimljani uveli slavljenje prvog festivala ljubavi, koji se zvao Luperkalije, proslavljao je plodnost i slavio se sredinom februara. Katolička crkva je taj praznik, kad ga nije mogla ukinuti, prilagodila sebi i svecu Valentinu, po svećeniku Valentinu koji je potajno vjenčavao parove u doba godine kad se nisu smjeli vjenčavati, zbog blizine velikih katoličkih praznika i korizme.

Poklanjanje za Valentinovo ipak nije izum našeg vremena: masovna proizvodnja čestitki za ovaj praznik počela je još 1840. U današnje doba, Valentinovo je praznik obilježen čokoladicama, plišanim igračkama i mrtvim ružama, što nema mnogo veze sa njegovom suštinom, jednako kao što 8. mart ne znači da muškarac jednom godišnje treba izvesti ženu na večeru.

 

Koliko novca donosi Valentinovo u zapadnim, konzumerističkim društvima govore podaci iz Beča, koji danas očekuje cirkulaciju dodatnih 20 miliona eura, a najviše od toga će ostvariti 193 bečke cvjećare. Prema anketi koju je među potrošačima sprovela bečka Privredna komora, gotovo polovina Bečlija će svojim voljenima pokloniti nešto. Osim cvijeća, najpopularniji pokloni su čokolade i druge vrste slatkiša, te parfemi i nakit.

U SAD-u se u sedmici prije Valentinova potroši gotovo pola milijarde dolara samo na slatkiše koji se poklanjaju voljenim osobama. U istom periodu se kupi i 30 miliona kilograma čokolade, 36 miliona bombonijera u obliku srca te se pošalje 150 miliona čestitki. Sudeći prema ovim brojkama, Valentinovo bi moglo biti i krivac za pokoji razvoj dijabetesa.

Prosječni muškarac potroši 150 dolara na poklone za ovaj dan, dok prosječna žena potroši upola manje, 74 dolara, što je rezultat reklamnih i medijskih kampanja: ispada da za svaki praznik žena treba da bude 'pripažena', iako razlozi za to nisu baš objašnjivi u savremeno doba.

Zanimljivo je da i tri posto vlasnika kućnih ljubimaca svojim dlakavim ili pernatim prijateljima poklone nešto za Dan zaljubljenih.

Ako vam Valentinovo toliko ide na živce da vam nisu zanimljive čak ni činjenice koje ga 'ukopavaju', najbolje aktivnosti za vas danas su: lopatanje snijega, 'pristavljanje' što krvavijeg horora ili gledanje prve utakmice Lige prvaka, naručivanje hamburgera (s lukom) na kućnu adresu i rani odlazak u krevet.

Anti Valentine's party u Kriterionu

Za one koji (ni) ove godine neće potrošiti ni fening na čokoladice upakovane u crveni papir ili na cvijeće, pripremili smo galeriju ciničnih Someecards čestitki koje možete širiti naokolo da Valentinovo prisjedne onima koji ga slave.

 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak