Umjetnici opčinjeni travom
Jedan od posljednjih projekata dvojca Ackroyd&Harvey jeste prostorna intervencija koja unutrašnjost galerije/crkve Dilston Grove ispunjava živom zelenom travom.
Već više od dva desetljeća fotografija, arhitektura i biologija neke su od disciplina koje zanimaju ovaj par iza kojeg stoje Heather Ackroyd i Dan Harvey.
Nanošenjem sloja gline izmiješane s sjemenkama trave, na zidove interijera ili eksterijera zgrada umjetnici postižu zapanjujuću mutaciju zgrada, koja kao da izbacuju na vidjelo skriveni život istih, ali i donose promišljanje ekoloških politika u urbanom kontekstu.
Neki od upečatljivih primjera svakako su unutrašnjost crkvenog prostora galerije Dilston Grove u Londonu, nekadašnji centar švicarske konjice, danas kazalište Theaterhaus Gessnerallee u Zurichu čije su klasične proporcije fasade dobile novu dimenziju zelenim pokrivačem i Fly Tower, najambiciozniji projekt, u kojem su “pozelenili” velebni kockasti volumen Nacionalnog pozorišta u Londonu, te time nakratko izmijenili vizuru grada.
Osim ovih velikih intervencija u arhitekturu, Ackroyd&Harvey svoj “zeleni” izraz primjenjuju i na fotografiju. Oslanjajući se na prirodni proces fotosinteze, umjetnici na travnatim površinama postavljenim na galerijskim zidovima stvaraju žive fotografije.
Portreti koje autori najčešće izlažu tako postaju oprečni fotografiji kao mediju koji hvata trenutak i sprema ga za vječnost. Organske fotografije rastu, žive i umiru. Ukazuju na svu životnost koja se skriva iza površine samog trenutka jedne fotografije, te kroz ljepotu cijelog životnog ciklusa stavljaju temu prolaznosti u srž rada Ackroyd&Harveya.
Tekst preuzet sa pogledaj.to.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.