S lica mjesta: Venecijansko bijenale - Sve budućnosti svijeta (FOTO)
Ove godine Venecijansko bijenale, koje je zvanično za posjetioce otvoreno 9. maja, slavi 120. godišnjicu prve umjetničke izložbe (1895).
Naša novinarka boravila je u Veneciji i zabilježila najzanimljivije detalje s ove najveće svjetske izložbe suvremene umjetnosti.
Piše: Meliha Kešmer, Radiosarajevo.ba
Bijenale 2015. okupilo je čak 89 zemalja učesnica – 29 u historijskim paviljonima u Giardinima, 31 u prostoru predviđenom za nacionalne paviljone u Arsenalima i ostale u različitim dijelovima Venecije.
Centralna izložba, čiji je kustos Nigerijac Okwui Enwezor, ujedno i prvi kustos iz Afrike, smještena je u Centralnom paviljonu u Giardinima i Arsenalima, ali i širom grada. Prikazuje radove 136 umjetnika, od čega je njih 88 prvi put pozvano na Venecijansko bijenale, a dolaze iz 53 zemlje, neki iz geografskih područja koja su, paradoksalno, označena kao periferna.
Iz Bosne i Hercegovine, na Centralnu izložbu pozvana je umjetnica Maja Bajević koja je predstavila rad Arts, Crafts and Facts.
Moto 56. Bijenala jeste Sve budućnosti svijeta što predstavlja želju kuratora da okupi umjetnike i umjetnost iz cijeloga svijeta i različitih disciplina, želeći tako stvoriti Parlament oblika.
Cijeli grad pretvoren u izložbeni prostor
U Arsenalima se može vidjeti „sve“ – od fenomenalnog rada umjetnika Ibrahima Mahame iz Ghane koji pokriva vanjske zidove Arsenala, mnoštva videoradova, do različitih umjetničkih instalacija...
Osim Maje Bajević, iz naše zemlje pozvani su i Gordana Galić Anđelić i Jusuf Hadžifejzović, koji su svoje radove predstavili u okviru kolateralnih događaja, tačnije kao dio umjetničke grupe Nine Dragon Heads.
Kad je riječ o nacionalnim paviljonima, neke su zemlje predstavile grupe umjetnika, neke pak radove ili rad samo jednog. I u onim u Arsenalima i u historijskim paviljonima u Giardinima mnogo je toga za vidjeti.
Litvanski paviljon u Arsenalima predstavio je multimedijalnu umjetničku instalaciju Armpit, rad Katrine Neiburge i Andrisa Eglitisa, koja je zamišljena kao sistem „građevina“ isprepleten videopričama o neobičnom lokalnom fenomenu garažnih vilenjaka.
Turski paviljon predstavio je rad Respiro utjecajnog konceptualnog umjetnika Sarkisa, Gruzija je na Bijenalu postavila rad Crawling Border koji bi trebao odražavati stvarnost s kojom su Gruzija i druge postsovjetske zemlje suočene.
U Arsenalima je i Tuvalu paviljon – rad Crossing The Tide – kojim se prolazi gazeći krhke mostove kroz koje voda dospijeva na svakom koraku – aludirajući na klimatske promjene koje prijete malenom otoku, ali često i Veneciji.
Drveće koje se lagano pokreće na velikom grumenu zemlje postavka je u Francuskom paviljonu i djelo umjetnice Celeste Boursier Mougenot.
Britanski paviljon obojen je u jarko žutu boju i predstavlja radove umjetnice Sarah Lucas. Njemački paviljon sastoji se od nekoliko dijelova, a najupečatljiviji je svakako rad umjetnice Hito Steyerl koja posjetitelje „uvuče“ u videoigricu...
Sve zajedno priča različitu priču o budućnostima svijeta...
Pogledajte nekoliko fotografija s izložbi 56. Venecijanskog bijenala koje je otvoreno do 22. novembra.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.