Priča o Borgwardu (2. dio): Uspjeh nakon Drugog svjetskog rata

Radiosarajevo.ba

Novi početak desio se nakon Drugog svjetskog rata. Dok su se drugi njemački automobilski brandovi oporavljali obnavljanjem starih predratnih modela, u Bremenu su išli dva koraka naprije. 

Sredinom oktobra 1949. sa proizvodne trake izlazi Borgward Hansa 1500, prvi njemački novokonstruirani automobil nakon Drugog svjetskog rata. 

No, pravi uspjeh donio je kompaktni  Lloyd LP 300 koji je – zahvaljujući niskim troškovima održavanja, maloj potrošnji, jeftinim dijelovima – bio idealno vozilo za stanovnike zemlje koja se oporavljala od ratnih razaranja.

To se osjetilo u prodaji, pa je sredinom 50-ih Borgward bio treća najprodavanija njemačka marka automobila, iza VW i Opela.

Kako se Njemačka finansijski oporavljala, tako je i Lloyd LP 300 postao premalen. Borgward lansira 1954. godine model srednje klase Isabella koji je brzo postao automobil snova za profitere njemačkog privrednog čuda. 

Kultni status stječe verzija TS (Touren-Sport) koja je imala 75 KS ispod elegantnog poklopca motora. Do 1962. godine prodato je više od 200.000 primjeraka Isabelle, a među slavnim vlasnicima našao se i Paul Newman.

Nešto manje uspješan bio je nastup Borgwarda u višoj klasi. Hansa 2400 pojavila se 1952. u hatchback-formi zadnjeg dijela, ali tržište još nije bilo spremno za ovakav koncept. 

Ako se tome dodaju konstruktivne slabosti poput kočnica i Borgwardovog automatskog mjenjača, ne čudi brzi kraj modela koji je pronašao put do svega 1.400 kupaca. 

Stigao je nasljednik P100, koji je nosio nadimak "veliki Borgward", a predstavljen je 1959. godine.

Više slika poslijeratnih modela Borgwarda možete vidjeti u galeriji. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak