Prestanite škoditi motoru automobila: Nije dobro na hladnoći puštati auto da radi u leru
Otežani uvjeti u zimskim mjesecima već dovoljno škode automobilu. Stvari su mnogo gore ako dodatno štetite motoru puštajući ga, posebno ujutro kad je najviše hladno, da radi u leru da bi se zagrijao prije nego krenete.
Ako ste jedan od vozača koji misle da rade ispravnu stvar, pročitajte tekst do kraja i saznajte šta sve pogrešno radite.
Za Business Insider govorio je doktor mašinstva Stephen Ciatti, koji je razbio i objasnio mitove o tome da je važno zagrijati automobil prije polaska.
Ne samo da u praznom hodu motor troši gorivo, već također troši ulja, a to je posebno loše jer se troše ulja i komponente iz ulja koja su važna za pokretanje cilindara i klipova.
Kako to funkcionira
U normalnim uvjetima motor automobila radi na mješavinu zraka i para goriva. Kad ta mješavina uđe u cilindar, klip je pritišće i dolazi do izgaranja, odnosno napajanja motora i pokretanja.
No kada je vani hladno, manje je vjerovatno da će benzin ispariti. Automobil to kompenzira u početku dodavanjem više benzina u smjesu zraka i pare, i upravo tu počinje problem.
„Problem nastaje dodavanjem dodatnog goriva u komoru za izgaranje pri čemu nešto goriva može dospjeti na zidove komore. Ako se zna da je benzin izvanredno otapalo, znamo da onda može isprati ulje sa zidova cilindra i izazvati oštećenja motora ako radi u leru duže vremena u hladnim uvjetima.“
„S vremenom to može izazvati štetan učinak na podmazivanje klipova i cilindra i zapravo uzrokovati potpuno oštećenje motora“, objasnio je stručnjak.
Zaključak je da – suprotno uvriježenom mišljenju, prazan rad motora ne produžuje život motora, zapravo ga skraćuje.
Jednostavno rješenje
Nasreću, ovo se dešava samo kad je temperatura jako niska i kad je gorivo jako hladno. Čim se gorivo zagrije na četiri stepena celzija, auto troši normalne količine goriva.
Možda ćete zbog toga pomisliti da će puštanje auta da radi u leru riješiti ovaj problem. Ali topao zrak iz ventilacije nije jednak toplom zraku iz motora. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema.
Najjednostavniji i najbrži način da ugrijete motor je da odmah započnete vožnju.
Možda ste nekad čuli i da ulje u servo volanu može biti prehladno, ali Ciatti odbacuje i tu tvrdnju:
"I ulje ćete brže zagrijati ako mu dopustite da radi upravo ono čemu je namijenjeno. Trebalo bi mu biti dovoljno već 30 sekundi ili jedna minuta. Pumpa za ulje će u početku možda proizvoditi čudne zvukove, ali puštanje auta da radi u leru pet ili deset minuta neće učiniti ništa ulju servo volana. Nećete postići ništa ukoliko ne mičete volan i on stoji na mjestu.'
Dodatni savjeti
Budite nježni s papučicom gasa na početku. Potrebno je vrijeme da se motor zagrije na normalnu radnu temperaturu – otprilike 15 minuta, u ovisnosti o uvjetima vožnje, i jako pritiskanje papučice gasa na samom početku samo će stvoriti dodatni stres automobilu.
Osim toga, ako jako pritišćete gas na samom početku i brzo vozite, potrošit ćete otprilike 12 posto više goriva da biste prešli istu udaljenost.
Otkud mit o leru
Neki mitovi teško umiru, a jedan od njih je i ovaj o praznom radu motora. Pretpostavlja se da je ova navika ostala iz vremena kad su se motori oslanjali na raplinjače, tj. karburatore. To je bilo prije 1980. godine, otkad se proizvode motori s elektronskim ubrizgavanjem goriva.
Ključna je razlika u tome što je elektronsko ubrizgavanje goriva dolazi sa senzorom koji cilindre osigurava tačnom mješavinom zraka i para goriva, dok su karburatori bili bez ovoga senzora.
Upravo zato je ranije bilo važno da se automobil zagrije i radi u praznom radu prije pokretanja. No danas je to potpuno besmisleno i štetno motoru automobila.
Da, bit će vam hladno nekoliko minuta koliko je potrebno grijaču da počne puhati topao zrak u automobilu, ali ćete uštedjeti gorivo i novac i vrijeme za popravke motora.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.