Od poremećaja prehrane,
anoreksije i bulimije, najčešće obolijevaju mlade žene koje bi htjele dostići
nerealne ideale ženskog tijela sa photoshopiranih slika iz modnih magazina, ali
ni muškarci nisu imuni na ovaj problem. Društvena glorifikacija mršavosti,
nerealan doživljaj vlastitog tijela i opsjednutost brojanjem kalorija nerijetko
rezultiraju ozbiljnim zdravstvenim problemima, pa i smrću.
Pred vama je nekoliko primjera
potresnih reklamnih kampanja koje su pokušale doprijeti do svijesti samih
žrtava, ali i njihovog okruženja, da bi se pošast poremećaja u prehrani
smanjila.
Zasigurno najpoznatije lice
kampanje proiv anoreksije je Isabelle Caro, Francuskinja koja se borila sa
anoreksijom više od 15 godina, ali je nažalost ipak umrla 2010. godine.
Fotografije je snimio slavni italijanski modni fotograf Oliviero Toscani.
Kampanja se smatra kontroverznom zbog potpune ogoljenosti Isabellinog tijela,
ali joj je to bila i namjera.
Kampanju protiv anoreksije imena Umbrella potpisuje agencija Saatchi
& Saatchi Simko i datira iz 2007.
Kampanja Hanger djelo je agencije
Publicis. Plakati s jasnom porukom bili su postavljeni širom Španije 1999.
Izraelska kampanja protiv anoreksije poslužila se
statistikom i navela da će 15 posto žena koje pate od anoreksije umrijeti ove
godine, ali slika koju su ponudili govori više od toga.
Kampanja koju je inicirala italijanska organizacija Forum
Crisalide podcrtava ulogu svijeta mode i modnih magazina i poruka koje oni
šalju mladim djevojkama.
Kampanja naziva MOUTH djelo je reklamne agencije Publicis
Espana.
Francuska agencija Callegari Berville Grey svoju je kampanju također zasnovala
na smrtnim ishodima anoreksije, a jednostavnim vizualom je tu činjenicu i
podcrtala.
Praška agencija Mccan Erickson ponudila je sliku idealne djevojke.
Kampanja švedske organizacije Anorexi bulimi Kontakt temelji
se na nerealnom doživljaju vlastitog tijela koji žrtve anoreksije i bulimije
nužno imaju.