Omladina sve manje 'gugla': Ovo je sad njihov glavni način traženja informacija

1
Radiosarajevo.ba
Omladina sve manje 'gugla': Ovo je sad njihov glavni način traženja informacija

Ne znate nešto? Nemojte "guglati" - "TikTokajte".

Naime, mladi ovih dana napuštaju pouzdanu tražilicu u korist društvenih medija i drugih neortodoksnih načina online istraživanja. Izvlačeći podatke iz istraživanja provedenog na 2000 Amerikanaca iz aprila 2024. koje su proveli Forbes Advisor i Talker Research, Bernstein je izvijestio da će 45 posto korisnika generacije Z vjerovatnije koristiti funkcije pretraživanja na društvenim medijima umjesto Googlea, dok 35 posto milenijalaca, 20 posto pripadnika tzv. generacije X i manje od 10 posto boomera rade to isto.

Da pojasnimo, generacija Z odnosi se na ljude koji su rođeni između 1996. i 2010. godine; milenijalci su rođeni između 1981. i 1996; generacija X je rođena sredinom 1960-ih do 1980, a boomeri oni prije 1960.

Žestoka svađa na protestu penzionera ispred Vlade FBiH: 'Nemoj me gledati, meni je došlo 5 do 12'

"Mlađa publika 'pretražuje', a ne 'gugla'", napisao je Mark Shmulik, analitičar u Bernsteinu, u bilješci u petak. "I sve više idu na društvene medije kao što je TikTok za preporuke restorana, na Amazon za maloprodaju i generativno AI pretraživanje kao što je ChatGPT da obave domaću zadaću."

Na platformama kao što je TikTok, potraga za receptom, DIY projektom ili preporukama restorana daje stotine ako ne i hiljade videozapisa. Mladi ljudi, rekao je viši potpredsjednik Googlea Prabhakar Raghavan na jednoj konferenciji 2022., traže "mjesto za ručak" na društvenim mrežama - "oni ne idu na Google karte ili Pretraživanje".

Promjena je djelomično zato što mladi cijene da su kreatori autentičniji, nepristraniji i vjerodostojniji. Na TikToku, “vidite kako se osoba zapravo osjećala o tome gdje je jela”, rekla je Nailah Roberts (25) svojevremeno za The New York Times.

Istraživanja otkrila: Reklame i influenceri itekako utječu na navike mladih

Poređenja radi, u 2016. godini samo je otprilike 40 posto pripadnika generacije Z reklo da koristi društvene medije kao primarnu metodu pretraživanja, ali u 2023. taj je broj skočio na 53 posto, izvijestio je Fortune, pozivajući se na podatke iz GWI Core.

Mlada generacija već se oslanja na društvene aplikacije kao što je TikTok kao primarni izvor vijesti, oslanjajući se na svoje omiljene utjecajne osobe da ih informiraju o svjetskim događajima ili velikim trenucima pop kulture, signalizirajući promjenu u načinu na koji korisnici konzumiraju medije.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak