Novi Starbucksov dizajn
Najpoznatiji i najveći svjetski lanac kafeterija, američki Starbucks, za svoju je četrdesetu godišnjicu postojanja priredio redizajn prepoznatljivog logotipa.
Starbucks, koji širom svijeta ima skoro 17 hiljada svojih kafeterija, iz loga je izbacio vanjski prsten sa imenom i zvjezdicama, da bi u prvom planu bila sirena, zaštitni znak ove kompanije još od 1971. Sirena je za zaštitni znak izabrana zbog starog nordijskog mita o sireni koja je ukrašavala brodove koji su u 17. stoljeću prevozili dragocjena zrna kafe. Starbucksova sirena se u ovih četrdeset godina mijenjala: najprije je bila putena, otkrivenih grudi, u drugoj verziji su grudi pokrivene dugačkom kosom, a u verziji koja se koristila do prošle godine grudi su potpuno sakrivene, a rep joj se jedva nazire.
Prvobitni logo je vraćen u kratkom vremenu između 2006. i 2008., ali su se u vezi sa otkrivenim grudima pojavile kritike u konzervativnim zemljama, pa je ta ideja ugašena. U Saudijskoj Arabiji, nikakav oblik sirene nije prihvatljiv, tako da se u ovoj zemlji Starbucksov logo potpuno razlikuje od svih drugih: umjesto sirene tu je samo njena kruna koja plovi morem. Ironični komentatori ove kulturološke razlike saudijski logo smatraju udavljenom sirenom.
Budući da je upravo sirena zaštitni znak Starbucksa svih ovih godina, marketinški stručnjaci su odlučili da je njen lik sasvim dovoljan u redizajniranom logotipu. Zasad su reakcije vjernih klijenata Starbucksa različite: neki su oduševljeni promjenom loga, neki je kritikuju, kako to obično bude kod bilo koje promjene.
Čelni ljudi Starbucksa kažu da su svjesni da će nekima trebati vremena da prihvate novi simbol, ali da će se oni i u narednim godinama svog poslovanja truditi ići ukorak s vremenom i modernizirati sve segmente Starbucksa. S tim u vezi, kafeterije širom SAD-a krajem prošle godine počele su dobijati nove sadržaje: bežičnu internet konekciju, mjesto za punjenje mobitela, te pristup online medijima koji se naplaćuju.
radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.