NAIAS 2010.
Radiosarajevo.ba
Ford Focus 2010.
Ovisno o tački gledišta, odnosno o tome preferirate li američke ili evropske automobile, ovogodišnje izdanje međunarodnog salona u Detroitu iznimno je siromašno ili - jedno od zanimljivijih koje se u posljednjih nekoliko godina održalo u Motownu.
Izostanak važnih marki
Turbulentna prošla godina, tokom koje je, među ostalim, došlo do sloma General Motorsa, ostavila je traga na američkim proizvođačima koji, za razliku od prijašnjih izdanja NAISA (North American International Auto Show), nisu prikazivali ekstravagantne koncepte ili zanimljive serijske modele.
Ove su godine, naime, uvjerljivo dominirali Evropljani, uprkos izostanku nekih ključnih proizvođača koji su inače omiljeni kod imućnijih američkih kupaca, poput Porschea, Ferrarija, Lamborghinija, Rolls-Roycea i Aston Martina.
Njemački noviteti
Audi je, primjerice, predstavio novi e-tron koncept, svojevrsnu manju verziju već viđenog ekološkog/električnog R8 iza koje se krije budući serijski R4. Volkswagen je prikazao New Compact Coupe, koncept koji će se najvjerojatnije, uprkos očitim sličnostima sa Audijevim A5, do 2012. godine pojaviti kao Golf Coupe.
Honda je odabrala Detroit za svjetsku premijeru serijske verzije hibridnog kupea CR-Z, Toyota je izložila koncept buduće manje verzije Priusa, Hyundai je predstavio Blue-Will, koncept “plug-in” hibrida, a Chevrolet viziju budućeg Avea.
Neki od rijetko zanimljivih modela američkih proizvođača su GMC Granite, kupe izvedba Cadillacova modela CTS-V te Buick Regal koji je zapravo redizajnirana Opel Insignija.
Međutim, najvažniji novitet ovogodišnjeg salona nije namijenjen samo Evropljanima ili Amerikancima, nego cijelom svijetu. U Detroitu je napokon predstavljen potpuno novi Ford Focus. Treća generacija ovog kompakta je “world car”, odnosno automobil stvoren za sva svjetska tržišta.
jutarnji.hr/radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.